سند راهبردی «علوم حوزه‌ای – دانشگاهی» تا پایان آذر تهیه می‌شود

۰۷م آذر ،

970.jpg

عضو گروه برنامه‌ریزی علوم حوزه‌ای از تهیه سند راهبردی برنامه‌ریزی و گسترش علوم حوزه‌ای – دانشگاهی خبر داد و گفت: ۸۰ درصد این سند نهایی شده و مابقی آن تا پایان پاییز نهایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین معصومی در نشست خبری «تحول و ارتقای محتوای برنامه درسی و آموزشی رشته‌های دانشگاهی»، اظهار کرد: تاکنون ۱۲۰ برنامه گروه علوم حوزه‌ای – دانشگاهی در مقاطع مختلف تهیه و تولید شده و به تصویب شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی رسیده است که ۱۰ برنامه آن مربوط به مقطع کارشناسی، ۵۴ برنامه مربوط به مقطع کارشناسی ارشد و ۵۶ برنامه نیز مربوط به مقطع دکتری است.

وی افزود: همچنین ۲۵ برنامه مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز در دست تهیه می‌باشد.

وی با بیان اینکه کارگروه برنامه‌ریزی علوم حوزه‌ای دو حوزه کاری دارد، گفت: یک حوزه مربوط به علوم انسانی در حوزه‌های علمیه است و بخش دیگر مربوط به معارف اسلامی در دانشگاه‌هاست که این حوزه مربوط به دروس معارف دانشگاهی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، نیست، بلکه یک نوع ساماندهی معارف اسلامی در دانشگاه‌هاست.

وی تفاوت گروه برنامه‌ریزی علوم حوزه‌ای با دیگر گروه‌ها را این گونه عنوان کرد که صرفا کار این گروه برنامه‌ریزی نیست، بلکه بخش دیگری از کار گروه مربوط به ایجاد مجوز، تاسیس و توسعه مراکز می‌باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر قدیمی مدیر آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با بیان اینکه گروه برنامه‌ریزی علوم حوزه‌ای دارای کمیته‌هایی است، از جمله این کمیته‌ها را علوم حقوقی، علوم عقلی، کمیته فقه حقوق، علوم اجتماعی و علوم قرآن و حدیث عنوان کرد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا – عضو گروه‌ برنامه‌ریزی حوزوی نیز طی این نشست با بیان اینکه فعالیت این گروه تنها مربوط به خود حوزه نیست، تصریح کرد: این گروه فعالیت‌هایی در زمینه ۱۳ مرکز دانشگاهی که در حاشیه حوزه شکل گرفته است را نیز انجام می‌دهد.

وی با اشاره به بعضی از مراکزی که گروه برنامه‌ریزی حوزه‌ای را پوشش می‌دهد از جمله این مراکز به دانشگاه باقرالعلوم، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه قرآن و حدیث، دانشگاه شهید مطهری، دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشگاه امام صادق(ع) و دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه اشاره کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.