سند سلامت کارمندان تدوین می‌شود

جام جم آنلاین: معاون فنی بهداشت حرفه‌ای مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به مهم‌ترین بیماری‌هایی که می‌تواند سلامت کارمندان را تهدید کند، از اقدامات انجام شده برای تدوین سند سلامت کارمندان خبر داد.

عبدالرحمان بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، ناراحتی‌های اسکلتی ـ عضلانی را بیشترین مشکلات و بیماری‌های مرتبط با «پشت میزنشینان» عنوان کرد و گفت: علت اصلی این بیماری‌ها در کارمندان، نبود تناسب میز و صندلی با قد و قامت آنهاست؛ چرا که کارمندان از نظر قد و قامت در اندازه‌های مختلف هستند و قد و قامت زنان کارمند با مردان کارمند قطعا متفاوت است.

وی افزود: متاسفانه تاکنون میز و صندلی‌های متناسب با قامت و اندام کارمندان طراحی نشده است؛ به همین دلیل در طولانی مدت بسیاری از کارمندان به مشکلات و عوارض اسکلتی و عضلانی دچار می‌شوند.

بهرامی از اقدامات انجام شده برای تدوین سند سلامت کارمندان خبر داد و گفت: در جهت سلامت کارمندان را که جامعه بسیار وسیعی در کشور تشکیل می‌دهند، این سند در دست تدوین است. اقدامات مربوط برای تدوین این سند در اداره مشاغل خاص در حال پیگیری است و امیدواریم که تا یک سال آینده این سند تدوین، تائید و ابلاغ شود.

به گفته وی، در سند سلامت کارمندان به مسائل ارگونومیک و تطبیق بدن کارمندان با محیط کار، مسائل مربوط به نور طبیعی، گرمایش، سرمایش، انتقال صدا و مواردی از این دست توجه شده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.