سنگری: درباره امام صادق(ع) به اندازه انگشتان دست هم شعر سروده نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر،علی داوودی مدیر دفتر شعر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری دراین نشست ادبی که عصر روز سه‌شنبه ۲۱ شهریور در حوزه هنری برگزار شد، با تاکید بر این که رسالت حوزه پرداختن به هنر و هنرمندان متعهد است، افزود: یکی از مصداق های هنر متعهد مرحوم پرویز است که برای تمام عرصه های آیینی شعر سرود.

وی افزود: روح مهدی پرویز به قدری بزرگ بود که در این کالبد خاکی نماند و به دیار باقی شتافت.

این شاعر سخنانش را با شعری از مهدی پرویز به پایان رساند.

عباس براتی پور شاعر آیینی و پیشکسوت کشورمان نیز خاطراتی از مهدی پرویز نقل کرد و به شعر خوانی پرداخت.

افشین اعلا ، شاعر و از دوستان مرحوم پرویز نیز گفت: به تعبیر یادگار امام، سید حسن خمینی، مهدی پرویز به راستی نمونه ایی از روح بی قرار جوانان بسیجی انقلاب اسلامی بود.

او با اشاره به این که پدر مهدی پرویز از شاعران مطرح آیینی دهه ۵۰ بوده است، اظهار کرد: مهدی پرویز نیز دغدغه شعر آیینی داشت و خوب است که دغدغه او را به عنوان نمونه‌ایی از شاعران جوان که عمر خود را وقف این راه می کنند گرامی بداریم و در راه اعتلای شعر آیینی بکوشیم.

این شاعر در پایان سخنانش غزلی که در روزهای آغازین فوت مهدی پرویز سروده بود را قرائت کرد.

محمدرضا سنگری دیگر شاعر حاضر در این مراسم نیز در سخنانی در نوبت شعر خوانی خود با انتقاد از این که در شعر معاصر به اندازه انگشتان دست هم شعر آیینی از امام صادق (ع) سروده نشده است، اظهار کرد: در حوزه علم امام باب‌هایی را گشودند و فضاهایی را خلق کردند که کمتر به آنها پرداخته شده است.

وی گفت: اگر تاریخ عرفان را مطالعه کنیم به خوبی می‌توانیم ردپای امام صادق (ع) را در عرفان کشورمان ببینیم و من رندی حافظ را هم از مکتب امام صادق (ع) می دانم.

سنگری همچنین با تاکید بر این که بهتر است تمام اشعار مهدی پرویز بدون گزینش گردآوری شود، عنوان کرد: نگاه مرحوم پرویز به موضوع مرگ متفاوت است، تصریح کرد: نگاه پرویز به مزگ مانند نگاه شاعران دهه۵۰ با ناامیدی و یاس نیست، بلکه نگاهی روشن و منطقی است.

مصطفی محدثی خراسانی، مهدی رحیمی، حبیب نظاری، هاشم کرونی، میلاد عرفان پور، امیر مرزبان، حسین متولیان، امین جعفری و محمدرضا وحید زاده نیز به شعرخوانی پرداختند.

در این مراسم شاعران و اهالی فرهنگ و ادب همچون محسن مومنی شریف، ساعد باقری، سهیل محمودی، ناصر فیض، کمال شفیعی و … حضور داشتند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.