سن امید به زندگی زنان ایرانی؛ ۷۴ سال

چهارشنبه ۱۴ تیر – ۰۷:۳۲:۰۱ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مشاور رئیس جمهور خبر داد:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-مریم مجتهدزاده گفت: سن امید به زندگی زنان ایرانی به ۷۴ سال رسید.
به گزارش آریا، مریم مجتهدزاده مشاور رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ،در همایش ملی برترین‌های مدیریت روستایی کشور اظهار داشت:‌ در حال حاضر ۸۸۸ دهیار زن در کشور فعال هستند و این موضوع نشان دهنده رشد و اعتلای فرهنگ عمومی مردم نسبت به حضور فعال زنان در تمام عرصه‌هاست.
رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه در دوران قبل از انقلاب حضور زنان در پست‌های دولتی فرمایشی بود و آنها هیچ قدرتی نداشتند افزود:اما پس از پیروزی انقلاب حضور اجتماعی زنان پررنگ شد به گونه‌ای که سطح سواد زنان در گروه سنی ۶ تا ۲۹ سال از ۳۵ درصد قبل از انقلاب به ۹۶ درصد رسید.
 وی ضمن اشاره به اینکه سن امید به زندگی زنان قبل از انقلاب اسلامی ۲۱ سال بود تصریح کرد:‌ در حال حاضر این میزان به ۷۴ سال رسیده است و این امر نشان می دهد که امکانات بهداشتی به صورت متناسب در تمام نقاط کشور توزیع شده است.
مشاور رئیس جمهور با اشاره به افزایش میزان فارغ التحصیلی دختران از افزایش ۲۱ برابر تعداد آنها خبرداد و افزود: هم اکنون تعداد پزشکان زن در بیماری‌های تخصصی زنان از مردان بیشتر است.
وی همچنین با بیان اینکه هیات دولت راه اندازی بازارچه‌های فروش محصولات زنان روستایی را تصویب کرده است اظهار داشت: در سفرهای استانی، یکی از مسائل مهمی است که در شورای عالی اشتغال بودجه‌ای را برای ایجاد تعاونی‌های زنان سرپرست خانوار و دختران فارغ التحصیل اختصاص می‌دهیم، بحث اشتغال آنهاست.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۳۲۲۲۸۴۳۸۱۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.