سهام خودروسازان در بورس افت نمود

این خبر امروز ۴شنبه ۱۰م آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

سهام خودروسازان در بورس افت نمود

بازگشایی نمادهای متوقف در روزهای جاری، بر روند حرکتی شاخص را تاثیر بسیاری دارد و شاید یکی از مشغله‌های فکری مدیران سازمان این باشد که کدام نمادها را در چه روزهایی بازگشایی نمایند.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از موج، iبه هر حال، امروز هم شاخص با رشد اندکی مواجه شد و نمادهای تاثیرگذار بر آن اخابر، شبریز و شبندر بودند. سایپا پس از تعدیل منفی سنگینی که اعلام نمود و سود سال‌جاری را ۱۲ ریال پیش‌بینی نمود، امروز باز شد و بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشت. قیمت بازگشایی خساپا ۹۲ تومان بود و خریدهای حمایتی مانع از افت قیمت بیشتر این خودروساز شد. خودرو و خبهمن هم با صف فروش و فشار سنگین مواجه بودند.
در گروه پالایشگاه‌ها که تا دیروز تنها نماینده‌شان شبندر را iبه عنوان پرتقاضاترین سهم بازار قابل‌معامله می‌دیدند امروز با بازگشایی شبریز پس از تعدیل مثبت ۴۶ درصدی اقبال بازار iبه این سهم را نظاره‌گر بودند. شبریز با قیمت ۶۰۰ تومان بازگشایی شد. شبندر هم همچنان پرحجم و مثبت معامله می‌شود. بیش از ۱۳۴ میلیون سهم این شرکت در نزدیکی قیمت ۳۰۰ تومان معامله شد. وصندوق که پرتفوی پالایشگاهی و پتروشیمیایی خوبی دارد امروز در اواخر بازار در درصدهای منفی معامله شد. البته قیمت پایانی سهم حدود دو و نیم درصد مثبت بود.
در گروه پتروشیمی، کرماشا نیز که تعدیل مثبت ۴۴ درصدی را iبه بازار اعلام و ۱۳۰ تومان سود پیش‌بینی نموده در قیمت ۷۰۰ تومان بازگشایی شد و رشد قیمت ۶ درصدی داشت. سایر نمادهای این گروه iبه صورت متعادل معامله شدند. شاراک همچنان متوقف است و فعلاً بودجه تازهش را ارائه نکرده است.
بیشتر نمادهای فلزی امروز منفی بودند و تنها نمادهای فخاس و ذوب در درصدهای مثبت معامله شدند. بیش از ۵۶ میلیون سهم ذوب در قیمت‌های بین ۲۷۰ تا ۲۸۵ تومان معامله شد. اما عرضه بر صف خرید فخاس ناچیز بود و تنها ۱۶ هزار سهم این نماد معامله شد. در گروه سنگ‌آهنی، کگل iبه صورت متعادل و مثبت معامله شد. سرمایه‌گذاری معادن و فلزات که خودش فعلاً متوقف است از خریداران کگل در بازار است.
گروه قندی که با شایعه احتمال افزایش نرخ محصول مواجه است امروز در اکثر نمادهایش با صف خرید همراه بود. قپیرا امروز iبه سبب برگزاری مجمع عادی سالیانه متوقف بود.

چهارشنبه ۱۰ آبان   ۳:۲۴

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.