سهام عدالت به کارگران ساختمانی نرسید

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

به گزارش ممتاز، علیرضا محجوب در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، گفت: نحوه توزیع سهام عدالت عادلانه نبود چرا که کارگران ساختمانی و بسیاری از کارگران پیمانی و قراردادی از دریافت آن محروم ماندند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مالکیت عمومی راه گریز اصلی از نگاههای تنگ نظرانه به مباحث اقتصادی است، افزود: عمل توزیع مالکیت عمومی بین مردم مقبول است اما به تشکیل تعاونی و ترتیبات واگذاری سهام عدالت ایراداتی وارد بود که این ایرادات را زمانی که الزامات اجرای اصل ۴۴ را به مجلس توضیح دادند گفته بودم.

وی با بیان اینکه فلسفه توزیع سهام بین مردم یعنی تحقق مالکیت عمومی که در اصل ۴۴ قانون اساسی تاکید شده است، گفت: برای پرداخت سهام عدالت به کارگران ساختمانی در مجلس تفاهم شد اما تا امروز عملیاتی نشده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ۲۰۰ هزار نفر کارگر ساختمانی تقاضای دریافت سهام عدالت را داشتند، افزود: پرداخت سود سهام دریک مرحله آن هم در زمان انتخابات آن کار تبلیغاتی بود و سود سهام باید زمانی پرداخت می شد که اصل سهم مستهلک شود و تا وقتی مالکیت احراز نشود پرداخت سود پول معنا ندارد.

محجوب با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان جامعه کارگری این موضوع را تا مرحله رسیدن به نتیجه دنبال می کنیم، افزود: وزیر امور اقتصادی و دارایی قول داده بود که تا ۲۲ بهمن ماه اقدامات لازم برای واگذاری سهام عدالت به کارگران را انجام دهد اما این موضوع در حد وعده ماند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس گفت: علی رغم اینکه حجم و سرعت واگذاری‌ بنگاههای دولتی قابل قبول بوده،اما اصل۴۴ بیشتر در حوزه سهام عدالت عملی شد و عملا صحنه برای بخش خصوصی فراهم نبود و همچنان سهام عدالت در اختیار دولت است بنابراین کاهش تصدی‌گری دولت اجرایی نشده است.

آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.