سهراب مرادی: در تیم ‌ملی دوپینگی نداریم/ناراحتم از این که در مسابقات جهانی نیستم

فروردین ۱۴۰۳

ورزش > دیگر ورزشها – مرادی می گوید دوست ندارد ریسک کند.او می خواهد مصدومیتش به طور کامل بهبود پیدا کند.

مرتضی رضایی: روزی که مأموران وادا به صورت سرزده به کمپ تیم‌های ملی رفتند تا از اعضای تیم ‌ملی وزنه‌‌برداری نمونه‌‌گیری کنند، سهراب مرادی و رشید شریفی ملی‌پوشان غایب در اردو بودند؛ نفراتی که به نقل از خودشان به سبب مصدومیت در اردو حضور نداشته‌اند و علاوه بر این اصلاً خبر نداشتند که از ملی‌پوشان تست دوپینگ گرفته‌اند، به خصوص سهراب مرادی که وقتی با او تماس گرفتیم و در این مورد سؤال کردیم، این واکنش را نشان داد: «کی؟ مگر از بچه‌ها تست دوپینگ گرفته‌اند؟» هر چند که مأموران وادا برای گرفتن تست دوپینگ خبر نمی‌دهند، با این حال حتی خبر گرفتن این تست به گوش سهراب نخورده است! «من الان از شما دارم می‌شنوم. در هر صورت من که مصدوم هستم و در شهرم اصفهان هستم. به همین سبب در اردو نبودم که بخواهم تست دوپینگ بدهم. شک هم نکنید بقیه بچه‌ها که در اردو می باشند سالم می باشند و دارند سالم وزنه می‌زنند. در تیم‌ ملی دوپینگی نداریم.»

او که به همین سبب نمی‌تواند در مسابقات قهرمانی جهان در لهستان شرکت کند در این مورد می‌گوید: «خودم که بسیار ناراحتم. درد کهنه‌ای که همراهم است اجازه نداد تا در این مسابقات شرکت کنم. متأسفانه من نمی‌توانم در این رقابت‌ها شرکت کنم و نماینده دیگری هم نداریم که در وزن ۸۵ کیلوگرم برای تیم ‌ملی ایران وزنه بزند. جای ما در این وزن در مسابقات جهانی خالی است اما مطمئنم که بچه‌ها می‌توانند با مدال‌آوری در اوزان دیگر، موفقیت‌های بزرگی را برای ما به ارمغان بیاورند.»

اما پیش‌بینی سهراب مرادی از مسابقات قهرمانی جهان. او کمی جوانب را رعایت می‌کند و می‌گوید: «من می‌گویم که امیدوارم بچه‌ها بهترین نتیجه را بگیرند اما اصلاً دوست ندارم مسابقات را پیش‌بینی کنم. در این زمینه واقعاً بدشانس هستم. هر مسابقه‌ای را که پیش‌بینی می‌کنم برعکس درمی‌‌آید. در مورد خودم که بدتر است. هر زمان که پیش‌بینی می‌کنم یک کیلوگرم هم نمی‌توانم بلند کنم. الان هم همین ‌طور است و دوست ندارم نتیجه را پیش‌بینی کنم.»

به سهراب گفتیم اما قبول داری که ترکیب تیم ایران کامل نیست که او این واکنش را نشان داد: «در همه دنیا هیچ کدام از تیم‌ها برای گرفتن مدال در شش وزن تلاش نمی‌کنند. ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم. امسال به نظرم باید بسیار روی کسب مدال ۷۷ کیلوگرم امید داشته باشیم. یا در سنگین وزن هم می‌توانیم مدال کسب کنیم. البته اگر من پیش‌بینی نکنم بهتر است.»

کوروش باقری و اتفاقی که سبب شد او در بیمارستان بستری شود. سهراب هنوز به ملاقات سرمربی‌‌اش نرفته است: «واقعاً شرمنده آقای باقری شدم. راستی از کی می‌خواهد برود سر تمرین؟ باید همین الان به او زنگ بزنم و حالش را بپرسم. سعی می‌کنم در اولین فرصت به عیادتش بروم. خدا را شکر می‌کنم که حال او خوب شد و می‌تواند دوباره بالای سر بچه‌ها و تیم‌ ملی باشد.»

اما سهراب مرادی چه زمانی به تیم‌ملی برمی‌گردد؟ خودش که امید بسیاری دارد برای مسابقات آسیایی بتواند برای ایران وزنه بزند: «فعلاً که مصدوم هستم و نمی‌دانم چه پیش می‌‌آید اما اگر همین ‌طور آب درمانی کنم و تمریناتم را خوب انجام بدهم فکر می‌کنم برای مسابقات آسیایی بتوانم وزنه بزنم. دوست ندارم ریسک کنم تا اتفاق بدی برایم بیفتد. می‌خواهم با آمادگی کامل برگردم و با انگیزه بسیاری برای ایران وزنه بزنم.»

۲۵۱ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.