سهراب پورناظری و همایون شجریان به جشنواره فیلم فجر می‌روند

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

سهراب پورناظری آهنگساز و همایون شجریان خواننده موسیقی فیلم آرایش غلیظ به کارگردانی حمید نعمت الله خواهند بود. این یکی دیگر از همکاری‌های سهراب پور ناظری با حمید نعمت الله پس از فیلم‌هایی نظیر ˝بی‌پولی˝ و ˝وضعیت سفید˝ و یکی دیگر از همکاری‌های متعدد او و همایون شجریان بعد از اجرای چند کنسرت است.

به گزارش هنرآنلاین و به نقل از روابط عمومی گروه “شمس”، آهنگساز گروه شمس در رابطه با همکاری با همایون شجریان گفت: امسال سومین سال پیاپی است که با همایون شجریان همکاری می‌کنم. نزدیک بودن سبک و سلیقه کاری و شناختی که از فعالیت حرفه‌ای یکدیگر داریم این همکاری را از پروژه‌ای به پروژه دیگر هدایت می‌کند.

سهراب پورناظری در رابطه با همکاریش با حمید نعمت الله گفت :حمید نعمت الله هنرمند توانایی است که دید و تفکر ویژه ای دارد. نگاه متفاوت او به مسائل مختلف جذابیت کارهایش را بالا می‌برد.

پور ناظری قطعه ساخته شده برای فیلم “آرایش غلیظ” را این گونه معرفی کرد: این فیلم داستان پیچیده‌ای دارد. از آن دسته داستان‌هایی که شاید مخاطب تا لحظه آخر داستان واضحی را پیش چشم نبیند به همین سبب آهنگسازی برای چنین فیلم نامه‌ای هم پیچیدگی‌های خود را دارد، در واقع چون داستان خط غالبی ندارد موسیقی ساخته شده موسیقی رمزآلودیست که با قصه هماهنگی داشته باشد.

آهنگسازی‌های سهراب پورناظری معمولا ترکیبی از موسیقی سنتی و مدرن است، او همواره سعی می‌کند با تلفیق لطافت و اثرگذاری موسیقی سنتی و جذابیت های موسیقی مدرن مخاطبین اثرش را جذب کند. او در این قطعه هم همین روش را پیش گرفته و معتقد است به سبب سبکی که فیلم نامه دنبال می‌کند در هم تنیدگی موسیقی مدرن و سنتی بیش از پیش در این قطعه به چشم می‌خورد.برای ساخت این قطعه از تم موسیقی شرقی استفاده شده است.

پورناظری با بیان این موضوع افزود: در این قطعه تماما از المان های موسیقی شرقی استفاده کرده‌ام. انتخاب سازها هم همگی بر این اساس انجام شده اند. سیتار، پرکاشن های شرقی و افریقایی سبک شرقی کار را پوشش می دهند و از آنجایی که کار قطعه ترکیبی از موسیقی های مدرن و سنتی است از یک ارکستر غربی هم استفاده شده است.

فیلم “آرایش غلیظ” به کارگردانی حمید نعمت الله ، نویسندگی او و هادی مقدم دوست و تهیه کنندگی سعید سعدی است. در این فیلم حبیب رضایی، طناز طبابایی و حامد بهداد ایفای نقش می کنند. این فیلم که آهنگسازی اش به عهده سهراب پورناظری بوده است در سی و دومین جشنواره فیلم فجر به نمایش در می آید.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.