سهل‌انگاری ۱+۵؛ فرصت حل دیپلماتیک مسئله هسته‌ای ایران را می‌سوزاند

۱۶ام بهمن ،

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: گروه ۱+۵ و در رأس آن آمریکا است که در روند مذاکرات اختلال ایجاد کرده و سبب از دست رفتن فرصت شده‌اند.

نوذر شفیعی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره به اظهارات اخیر جو بایدن؛ معاون رئیس جهمور آمریکا مبنی بر اینکه فرصت دیپلماتیک برای حل پرونده هسته‌ای ایران در حال از دست رفتن است، گفت: بایدن اظهارنظرهای مختلفی دربارهٔ ایران داشته است که گاهی مبتنی بر نزدیکی روابط ایران و آمریکا و گاهی بر دوری روابط بین این دو کشور بوده است.

وی افزود: در شرایط فعلی، اظهارنظرهای اخیر بایدن به منظور تحت فشار قرار دادن ایران بوده و با این حرف‌ها در صدد است وانمود کند که شیوه‌های مسالمت‌آمیز حل اختلافات در حال خاتمه  بوده و ممکن است در پی اقدام نظامی برآیند.

نماینده مردم ممسنی با تأکید بر نیت ایران تصریح کرد: مسیر جمهوری اسلامی ایران در مسئله هسته‌ای مشخص است چراکه این کشور مذاکرات را به‌عنوان یک کانال برای حل اختلافات پذیرفته و دنبال می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: این گروه ۱+۵ و آمریکا در رأس آن است که در روند مذاکرات اختلال ایجاد کرده و سبب از دست رفتن فرصت شده‌اند.

شفیعی همچنین به پیشنهاد ترکیه مبنی بر وارد شدن ترکیه و عربستان در گروه ۱+۵ اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش یا کاهش کشورها در این مسئله اهیمت ندارد بلکه مهم حسن نیت و اراده آن‌ها برای حل مسئله است.

وی ادامه داد: پرونده هسته‌ای ایران به ترکیه و عربستان ارتباطی ندارد و اگر بنا بر اضافه شدن کشورهایی جدید در این گروه باشد، هندوستان و برزیل مؤثرتر و قدرتمندتر می باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا شیوه‌های مسالمت‌آمیز را در حل پرونده هسته‌ای پیش گرفته و از دست رفتن هرنوع فرصت به پای غرب است.

انتهای پیام/    


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.