سهمیه بنزین نوروزی تعیین نشده است/ هم‌چنان نامزد دبیرکل اوپک‌ هستیم

۲۹ام بهمن ،

وزیر نفت با اعلام اینکه تاکنون میزان بنزین نوروزی به تصویب نرسیده است، گفت: ایران هیچ‌گونه تقاضایی از پاکستان برای تخفیف قیمت گاز دریافت نکرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رستم قاسمی در حاشیه‌ دومین کنگره ملی توسعه نظام پیمانکاری در صنعت نفت با تاکید بر این‌که این وزارتخانه مشکلی برای عرضه‌ بنزین ندارد، گفت: با وجود این تاکنون سهمیه‌ بنزین نوروزی تصویب نشده است.

قاسمی از وارد مدار‌شدن هشت میلیون لیتر بنزین یورو ۴ به ظرفیت تولید کشور خبر داد و گفت: هفته قبل با راه‌اندازی واحد بنزین‌سازی پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند ظرفیت تولید بنزین کشور نیز افزایش یافت.

به گفته وی تا پایان امسال نیز یک یا دو طرح پالایشگاهی و تا خرداد سال ۹۲ کلیه طرح‌های پالایشگاهی به جز طرح‌های پالایشگاهی بندر‌عباس به بهره‌برداری خواهند رسید.

* ایران هم‌چنان نامزد دبیرکلی اوپک

وزیر نفت با رد کناره‌گیری ایران به نفع نماینده عراق برای کسب سمت دبیر‌کلی اوپک گفت: برنامه‌ رقابت برای دستیابی به سمت دبیرکلی اوپک هم‌چنان ادامه دارد.

* هیچ‌گونه تقاضایی از پاکستان برای تخفیف قیمت گاز دریافت نکرده‌ایم

این عضو هیات دولت در پاسخ به این سوال که آیا قرار‌داد گازی ایران و پاکستان به سبب تقاضای این کشور برای تخفیف در قیمت گاز صادراتی لغو شده است، تاکید کرد: قرار‌داد صادرات گاز به پاکستان نهایی و امضاء شده است. ضمن آنکه خط لوله انتقال گاز در خاک ایران در حال تکمیل است و خط لوله بخش پاکستانی آن به زودی با سرمایه‌گذاری ایران آغاز خواهد شد.

قاسمی با تاکید بر این‌که تاکنون پاکستان تقاضایی مبنی بر تخفیف قیمت گاز صادراتی ایران ارائه نکرده است، این مورد را که پاکستان در صورت عدم تخفیف ایران گاز مورد نیاز خود را از خط لوله تاپی تامین کند، بعید دانست و خاطر نشان کرد که تا سال ۲۰۲۲ گاز ایران به پاکستان صادر خواهد شد.

وی در مورد برگزاری نشست کشور‌های تولید‌کننده گاز در تهران گفت: در نشستی که به همین منظور برگزار خواهد شد در مورد روند قیمت‌گذاری گاز با سایر کشور‌های تولید‌کننده تبادل‌نظر خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.