سهمیه سوخت روستاییان در دست عده ای سود جو

سخنگوی سازمان تعزیرات کشور گفت: ۱۳۰ هزار لیتر فرآورده نفتی که سهمیه روستاییان بوده در اختیار افراد سودجو قرار گرفته است.

سرابیان در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: ماموران نیروی انتظامی طی ایست و بازرسی ها در استان گیلان به خودرویی مشکوک برخوردند که پس از بازرسی از این خودرو مقادیری سوخت خارج از شبکه کشف و ضبط کردند که پس از انجام تشکیل پرونده به شعبه استان ارجاع که پس از سیر مراحل قانونی مشخص شد افرادی با خرید و جذب ۱۳۰هزار لیتر سوخت سهمیه ای از نمایندگان پخش فرآورده های نفتی روستاییان اقدام به عرضه آن در روستاهای دیگر می کردند.
وی در ادامه اذعان کرد: پرونده جهت رسیدگی در شعب شهرستان رشد می باشد.
* نقره داغ شدن قاچاقچیان البسه
وی در گزارش دیگری تصریح کرد: با توجه به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ماموران گمرک استان چهارمحال بختیاری مبنی بر شناسایی و کشف مقادیری پارچه البسه قاچاق پرونده ای در این خصوص در شعبه استان تشکیل و پس از انجام تحقیقات لازم  و طی مراحل قانونی متخلفین را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت بیش از یک میلیارد و ۴۰۱ میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم کرد.
* مقابله با واحد های صنفی گرانفروشی
سرابیان دربخش دیگری تصریح کرد: با توجه به شکایات مبنی بر عدم درج قیمت گرانفروشی و عرضه کالای قاچاق از سوی چند واحد صنفی مختلف در این شهرستانها پرونده هایی برای واحد های متخلف تشکیل و پس از بررسی ها متخلفین به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.
* عدم قیمت گزاری کالا منجر به محکومیت واحد تولیدی شد
سخنگوی سازمان تعزیرات ادامه داد: در راستای گزارش بازرسان مربوطه مبنی بر گرانفروشی و تقلب از سوی چند واحد تولیدی در استان سمنان مراتب در شعب استان مطرح و مدیر کارخانه با توجه به ادله کافی در پرونده به پرداخت ۱۰۲ میلیون ریال محکوم شد.
* جریمه میلیونی قاچاقچیان کالا به نفع دولت
وی خاطر نشان کرد: ماموران نیروی انتظامی استان لرستان در بازرسی های خود مقادیری کفش و البسه خارجی کشف و تشکیل پرونده برای قاچاقچیان شد. پرونده پس از سیر مراحل قانونی جهت رسیدگی به جرائم قاچاق به شعبه ویژه رسیدگی به جرائم شهرستان بروجرد ارجاع و در نهایت با توجه به ادله کافی متخلفین را علاوه بر ضبط کالای قاچاق به پرداخت جزای نقدی ۲۹۵ میلیون ریال معادل دوبرابر ارزش ریالی کالا کشف شده محکوم کردند./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.