سهم ایران در تولید علمی جهان افزایش یافت

جام جم آنلاین: وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در دیدار با رئیس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید بیش از ۱۲ هزار مقاله در پایگاه های بین المللی در چند ماه اخیر گفت : سهم ایران در تولید علم جهانی از ۲/۱ درصد در سال ۹۰ به ۹۴۱ / ۱درصد یعنی نزدیک به دو در صد تا کنون در سال ۹۱ رسیده است .

 به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، در این نشست  کامران دانشجو با بیان اینکه تعامل بین دولت و مجلس یک اصل است ، اظهار داشت : تعامل بین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و مجموعه وزارت علوم را نیز یک اصل اساسی تلقی می کنم و احساس همکاری نزدیکی با این مجموعه دارم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر جایگاه ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: از آنجائیکه امام راحل و مقام معظم رهبری منشا تحولات کشور را دانشگاه عنوان کرده اند، می توان از این دیدگاه به ویژگی جایگاه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پی برد.

وی افزود : قانون گذاری و نظارت حق مسلم نمایندگان مجلس است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند که این نظارت باید برمسئولان اجرایی اعمال شود ، ما هم از این نظارت استقبال می کنیم.

دانشجو در ادامه باتاکید بر عدم اعمال حب و بغض در نظارت و اجرا از سوی نمایندگان و همچنین مسئولان دولتی گفت: دغدغه ما و شما پیشرفت و توسعه علمی و فناوری در نظام جمهوری اسلامی است و باید با اطمینان گفت که مسئولان آموزش عالی از افراد با تجربه در سطح مدیریتی دانشگاه ها هستند و با دقت وصداقت تمام مشغول فعالیت هستند.

وزیر علوم افزود: جبهه ای که اکنون دشمن بازکرده ، جبهه علمی است و اگر در هشت سال دفاع مقدس رودروی ما بود، اکنون دانشگاه به دانشگاه به دنبال ماست و ما باید حواسمان باشد که خود را مشغول درگیری های حاشیه ای نکنیم ، زیرا دشمن از این موضوع سوء استفاده می کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.