سهم خرده‌فروشی آنلاین در کشور ۰٫۶ تولید ناخالص داخلی است

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: حدود ۲۰ هزار فروشگاه اینترنتی وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۹ هزار تا تاکنون تقاضای نماد اعتماد کرده‌اند و تنها راه توسعه اینگونه فروشگاه‌ها ایجاد اعتماد بین خریداران است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از سهم خرده‌فروشی آنلاین۰٫۶ درصدی کشور در تولید ناخالص داخلی خبر داد.
به گزارش ایلنا، جعفر محمودی، رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک صبح امروز در یک نشست خبری در خصوص اولین جشنواره فروش اینترنتی اظهار داشت: این جشنواره از تاریخ ۳ تا ۹ اسفند برگزار می‌شود و ۱۰۰ شرکت‌ اینترنتی در این جشنواره ساماندهی شده‌اند.
وی با اشاره به حجم خرده فروشی آنلاین در جهان افزود: رقمی به ارزش هزار میلیارد دلار سهم خرده فروشی آنلاین در جهان است و به طور متوسط ۵ درصد از خرده فروشی جهان از طریق اینترنت صورت می‌گیرد.
محمودی تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته ۳٫۲ و در کشورهای پیشرفته۸٫۵ درصد خرید‌ها به صورت اینترنتی انجام می‌شود که این رقم در انگلستان به ۳۲ درصد می‌رسد.
وی به سهم خرده فروشی آنلاین در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سهم خرده‌فروشی آنلاین در کشور ۰٫۶ تولید ناخالص داخلی است در حالی که ایران از کشورهای در حال توسعه هم عقب‌تر است.
محمودی ایجاد نماد اعتماد را برای ساماندهی کسب و کار اینترنتی عنوان کرد و گفت: این نماد به استفاده کنندگان در فضای مجازی اطمینان می‌دهد که پایگاه اینترنتی مربوطه پایگاه اینترنتی معتبری است و با اطمینان خرید کنند
 وی در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد فروشگاههای آنلاین در کشور افزود: حدود ۲۰ هزار فروشگاه اینترنتی وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۹ هزار تا تاکنون تقاضای نماد اعتماد کرده‌اند و تنها راه توسعه اینگونه فروشگاه‌ها ایجاد اعتماد بین خریداران است.
محمودی با بیان اینکه نماد اعتماد در جهان ۵ ستاره دارد و ما تنها دو ستاره را در کشور تعریف کرده‌ایم اضافه کرد: اگر این نماد به قوه قضاییه و سازمان حمایت وصل شود سریع‌تر رشد می‌کند.
رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک تصریح کرد: برای شرکت در حشنواره متقاضیان بسیاری اعلام آمادگی کرده‌اند اما شرکتهایی که قدرت تخفیف دهی بسیار داشته‌اند انتخاب شدند.
محمودی با اعلام اینکه در زمینه توسعه کسب و کار اینترنتی نیازمند توسعه جهشی هستیم افزود: در حال حاضر ۶ دهم درصد از GDP را خرده فروشی آنلاین در کشور تشکیل می‌دهد و این در حالی است که اگر بخواهیم به سطح فروش آنلاین کشورهای در حال توسعه برسیم باید این حجم دو برابر، برای رسین به حجم جهانی آن باید این رقم ۳ برابر، برای رسیدن به حجم کشورهای توسعه یافته ۶ برابر و رسیدن به سطح انگلستان این رقم ۱۳ برابر شود.
 در این نشست همچنین فرانک رازقی اسکوی قائم مقام مرکز توسعه تجارت الکتورنیک از تخفیفات ۱۰ تا ۵۰ درصدی در اولین جشنواره خرید اینترنتی خبر داد.
وی گفت: اسامی فروشگاههای جشنواره در پایگاه اینترنتی www. eshopfest. ir موجود است و خریداران می‌توانند بر اساس گروه کالایی یا نام فروشگاه انتخاب خود را انجام دهند و سپس وارد پایگاه اینترنتی فروشگاه شده و اقدام به خرید کنند.

وی در زمینه چگونگی اعلام نارضایتی از خرید مربوط تصریح کرد: خریداران ناراضی می‌توانند شکایت خود را به مرکز توسعه تجارت الکترونیک ارسال کنند و روش ارسال نیز در مجوز نماد اعتمد ذکر شده است و خریداران باید وارد پایگاه اینترنتی نماد اعتماد شده شکایت خود را ارسال کنند و در صورت احراز تخلف مجوز به صورت آنی از فروشگاه گرفته می‌شود.

اسکویی گفت: در بسیاری از موارد مرکز به عنوان میانجی موضوع را برطرف می کند و نیازی به شکایت نیست.
وی تاکید کرد: فروشگاههایی انتخاب شده‌اند که امکان سرویس دهی به حجم بالای خریداران را داشته باشند و لزوما این فروشگاه‌ها در تهران مستقر نیستند.
به گفته اسکویی خریدهای آنلاین از طریق پست یا پیک به خریداران تحویل می‌شود مردم می توانند هزینه خرید را درب منزل پرداخت کنن  و در صورت وجود میزان تخفیف، حمل رایگان یا هدیه این اطلاعات در پایگاه اینترنتی جشنواره ذکر شده است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.