سهم “سلامت” از درآمد ناخالص ملی به ۴ درصد هم نمی‌رسد

اردیبهشت ۱۴۰۳

سهم “سلامت” از درآمد ناخالص ملی به ۴ درصد هم نمی‌رسد باید در جایگاه حوزه سلامت بازنگری شود و اعتبارات بهتری را برای این بخش در نظرگرفته شود.

خضری عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سهم سلامت از درآمد ناخالص ملی به ۴ درصد هم نمی‌رسد باید در جایگاه حوزه سلامت بازنگری شود و اعتبارات بهتری را برای این بخش در نظرگرفته شود بودجه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی‌ در سال جاری با سال قبل تفاوتی نداشته و همین امر سبب شده هیچ تحولی در این حوزه ایجاد نشود.

وی‌ تصریح کرد:باید بتوانیم با تکیه بر پیشگیری بخش بسیاری از هزینه های تحمیلی در این بخش را برداریم و با ایجاد منابع تازه برای تزریق بودجه به بخش بهداشت و درمان این حوزه را دستخوش تغییرات مثبت سازیم.

 وی با بیان اینکه باید منابع بودجه به درستی دیده شود خاطر نشان کرد: مجلس و کمیسیون تلفیق در نهایت می‌تواند تا ۵ درصد بودجه را تغییر دهد و اصل بودجه دست دولت است به گونه‌ای که باید حوزه سلامت را در اولویت اول تا چهارم قرار دهد در حال حاضرسهم سلامت از درآمد ناخالص ملی به ۴ درصد هم نمی‌رسد در حالی که این عدد بایدحداقل به ۱۰ درصد می‌رسید .

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.