سهم فناوری اطلاعات از آلودگی جهانی/ کاهش آلایندگی با ابررایانش ملی

به گزارش خبرنگار مهر، علی حکیم جوادی امروز دوشنبه در همایش فناوری اطلاعات و ارتباطات و محیط زیست با اشاره به تاثیر فراوان ICT در زندگی افراد اظهار داشت: امروز دنیا به این فکر افتاده که فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند نقش احیا کننده ای در محیط زیست داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۲ درصد آلودگی های جهان مربوط به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است که از این رقم ۲ دهم درصد مربوط به موبایل و ۴ دهم درصد نیز مربوط به آلاینده های تلفن ثابت است، اضافه کرد: در صورت عدم رعایت مسائل زیست محیطی برآورد می‌شود که فناوری اطلاعات و ارتباطات تا سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۳ درصد میزان آلایندگی های جهان را شامل شود.

حکیم جوادی با تاکید براینکه برای ساماندهی محیط زیست و جلوگیری از میزان آلودگی آن باید تیم های مختلفی با کاربرد فناوری اطلاعات در کشور تشکیل شود، افزود: پروژه هایی مانند ابر رایانش ملی می تواند با صرفه جویی در میزان استفاده های شبکه ای آلودگی محیط زیست را به حداقل برساند.

به گفته معاون وزیر ارتباطات، امروز دیگر لازم نیست در هر سازمانی سرورهای متعددی وجود داشته باشد و پروژه رایانش ابری می تواند در این زمینه موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات حتی می تواند در کاهش ۹۸ درصد دیگر میزان آلودگی جهان نیز موثر واقع شود ادامه داد: ایجاد شبکه ملی اطلاعات مهمترین عامل برای کاهش ترددها و مصرف انرژی خواهد بود که می تواند نقش موثری در کاهش آلایندگی های محیط زیست داشته باشد.

حکیم جوادی هوشمند سازی ساختمانها و بکارگیری فناوری اطلاعات در بخش تولید و صنعت را از دیگر مواردی عنوان کرد که می تواند در کاهش آلودگی محیط زیست موثر واقع شود و ادامه داد: با شبکه ملی اطلاعات اکثر دغدغه های زیست محیطی را با کاهش حجم مکاتبات اداری و میزان مصرف کاغذ به حداقل خواهیم رساند به نحوی که می توان با فناوری اطلاعات تا ۵ برابر به کاهش آلودگی در این بخش کمک کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.