سهم ناوگان هوایی، یک درصد مسافرت های خراسان شمالی

۳۱فروردین۱۳،

ˈحسین وقارموسویˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: این رشد در حالی روی داد که فرودگاه بجنورد حدود ۴۰ روز از سال قبل را به سبب اجرای طرح های توسعه، تعطیل بود.

وی اضافه کرد: در سال قبل ۳۳ هزار و ۷۰۵ مسافر از طریق ناوگان هوایی از فرودگاه تهران وارد فرودگاه بجنورد شده و یا از بجنورد به مهرآباد تهران پرواز کردند.

وقارموسوی گفت: در مجموع در سال قبل ۵۵۶ سورتی پرواز ورودی و خروجی از فرودگاه بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی انجام شده است.

به گفته وی براساس آمار میزان سورتی پرواز از فرودگاه بجنورد در سال ۹۱ به نسبت سال قبل از آن ۷/۷ درصد رشد داشته است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی بجنورد گفت: همچنین سال قبل ۱۸۳ تن بار نیز وارد فرودگاه بجنورد شده و یا از این طریق از استان خارج شد.

وی اظهار کرد: میزان بار خروجی از استان از طریق ناوگان هوایی در سال قبل سه درصد رشد داشته اما در بخش بار ورودی با سه درصد کاهش روبه رو شدیم.

فرودگاه بین المللی بجنورد در سال ۷۲ راه اندازی شد که پرواز رسمی از این فرودگاه پس از وقفه ای چهار ساله از سال ۸۳ با ارتقای بجنورد به مرکز استان از سر گرفته شد.

اکنون روزانه یک پرواز رفت و برگشت بین بجنورد و تهران انجام می گردد که براساس اظهار استاندار خراسان شمالی با تکمیل طرح توسعه فرودگاه، علاوه بر افزایش یک تا دو پرواز روزانه، پروازهای بین المللی به مقصد عراق و بیت الله الحرام نیز از آن عملیاتی می گردد.

طرح توسعه فرودگاه بین المللی بجنورد از سال ۹۰ از محل مصوبات دور سوم سفر هیات دولت و مهر ماندگار با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال آغاز شد که پیش بینی می گردد این طرح نیمه اول سال جاری و در دوره دولت دهم به بهره برداری برسد. ک/۳

۲۷۱۲/۶۲۶

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.