سهم هر کشاورز خراسان شمالی ۲/۳ هکتار زمین است

۲۵ام بهمن ،

ˈابوالفضل یاوریˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: خرده مالکی مانع از اجرای طرح های لازم برای افزایش تولید در واحد سطح و استفاده از ماشین آلات کشاورزی می گردد.

وی در عین حال میانگین کشوری برخورداری هر کشاورز از زمین زراعی را کمتر از ۵/۲ هکتار عنوان کرد.

وی ایجاد و گسترش شرکت های سهامی و تعاونی کشاورزی را از راه های برون رفت از مشکل خرده مالکی خواند و گفت: با تشکیل شرکت سهامی بهکده رضوی در این استان در سال قبل، شمار شرکت های سهامی زراعی این استان به چهار مورد رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بر اهمیت تشکیل این شرکت ها تاکید کرد و گفت: باید این امر فرهنگ سازی شود تا کشاورزان به ایجاد شرکت های تعاونی ترغیب شوند.

یاوری افزود: توسعه بخش کشاورزی، کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره وری در گرو یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و مدیریت کردن آن است.

وی گفت: طبق قانون نباید زمین های زراعی آبی را به کمتر از ۱۰ هکتار و باغی را به کمتر از پنج هکتار خرد کرد اما قانون ارث مانع از تحقق این امر است و به مالک حق می دهد بر مزرعه خود به هر طریق ممکن مدیریت کند.

یاوری افزود: استان خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه یک میلیون و ۴۰۰ تن انواع محصولات از این سطح برداشت می گردد و ۸۳ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی اشتغال دارند. ک/۳

۷۱۸۴/۶۲۶

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.