سهم پالایشگاه شازند در تولید بنزین

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 سهم پالایشگاه شازند در تولید بنزین

سهم پالایشگاه شازند در تولید بنزین

پرشین خودرو: مدیر عامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند گفت: ۲۵ درصد بنزین مورد نیاز کشور در این پالایشگاه تصفیه و تولید می شود.

به گزارش ممتازنیوز، علی شیرازی زاده افزود: هم اینک ظرفیت کلی شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره ) شازند، تولید ١۶میلیون لیتر بنزین و ١٢میلیون لیتر نفتگاز در روز است که به طور کامل انجام می شود.
وی ادامه داد: مجموع فرآورده های نفتی تولیدی این شرکت، مطابق با استاندارد یورو ۴ است که نقش مهمی در کاهش آلودگی زیست محیطی دارد.
او اضافه کرد: تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر، CCR، ایزومریزاسیون و تصفیه نفت سفید پالایشگاه شازند برای نخستین بار در دستور کار قرار دارد.
وی به ایرنا گفت: واحدهای مشابه این حوزه، هر چهار سال یکبار مورد تعمیرات اساسی قرار می گیرند که با توجه به نوپا بودن واحدهای ذکر شده، عملیات بهسازی و نوسازی برای نخستین بار اجرا و تا نیمه دوم خردادماه به طول می انجامد.
پالایشگاه امام خمینی شازند از واحدهای وابسته به شرکت ملی پالایش وپخش فرآورده های نفتی ایران، در شهرستان شازند استان مرکزی واقع شده است.
این مجموعه به عنوان بزرگترین پالایشگاه تک واحدی ایران، در سال ۱۳۷۲ با ظرفیت اسمی ۱۵۰ هزار بشکه در روز، راه اندازی شد و نخستین پالایشگاهی است که کار مطالعه و عملیات اجرایی آن در نخستین سال پس از جنگ ایران و عراق آغاز شد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.