سهم کشورهای اسلامی از کاراته جهان چقدر است؟

۱۶م اسفند ،

مسابقات کاراته بازیهای کشورهای اسلامی خردادماه سال آینده به میزبانی جاکارتای اندونزی برگزار می گردد.

به گزارش گروه ورزشممتازنیوز، آمار و ارقام بدست آمده از آخرین دوره مسابقات قهرمانی جهان در پاریس و نحوه تقسیم و توزیع مدالهای این رقابتها خود گویای همه چیز است. در پاریس ۲۰۱۲ و در کومیته انفرادی و تیمی بخش مردان مجموعاً ۲۴ مدال تقسیم شد که نکته جالب در این میان تصاحب ۱۴ مدال توسط کاراته کاهای کشورهای اسلامی بود؛ یعنی ۵/۵۸ درصد کل مدالها را کاراته کاهای مسلمان بدست آوردند و ۵/۴۱ درصد باقی مانده را نمایندگان دیگر کشورها تصاحب کردند.

در کومیته انفرادی و تیمی که در کل ۶ طلا تقسیم شد، سهم کشورهای اسلامی ۳ طلا بود یعنی دقیقاً ۵۰ درصد مدالهای زرین توزیع شده، ضمن اینکه در مجموع مدالهای نقره تقسیم شده ( ۶ مدال) نیز دو سوم مدالهای سیمین به کشورهای اسلامی رسید؛ یعنی تقریباً ۶۷ درصد کل مدالها.

در جهانی پاریس ۲۰۱۲ همچنین از مجموع ۱۲ مدال برنز توزیع شده در کومیته انفرادی و تیمی مردان نمایندگان کشورهای اسلامی ۷ بار بر سکوی سومی ایستادند تا سهمی ۵۸ درصدی از این مدال داشته باشند.

رشد کاراته کشورهای اسلامی در بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در پاریس فرانسه کاملاً مشهود بود؛ حداقل مقایسه آمار جام بیست و یکم و دوره قبلی مسابقات جهانی که در سال ۲۰۱۰ در بلگراد صربستان برگزار شد، رشد۵/۲۴ درصدی را تایید می کند. در صربستان ۲۰۱۰ و از مجموع ۲۴ مدال توزیع شده در بخش کومیته مردان کشورهای مسلمان به ۸ مدال دست یافتند یعنی تقریباً ۳/۳۳ درصد (در پاریس این رقم ۵/۵۸ بود).بر اساس مدالهای توزیع شده در صربستان، نمایندگان کشورهای اسلامی در دوره قبلی مسابقات جهانی صاحب یک طلا (تقریباً ۱۷ درصد) ۴ نقره ( ۶۷ درصد) و ۳ برنز ( ۲۵ درصد) شدند که بجز مدال نقره که شرایط برابری با پاریس ۲۰۱۲ وجود دارد، کاراته کاهای کشورهای مسلمان در کسب مدالهای طلا و برنز پیشرفت محسوسی داشته اند.

در بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در پاریس فرانسه به جز تیم ایران، کشورهای اسلامی مصر، ترکیه، آذربایجان، قزاقستان و الجزایر صاحب مدال شدند.

نکته جالب از آمار و ارقام جام بیست و یکم جهان اینکه در جمع تیم های آسیایی که تیم ایران با یک طلا، یک نقره و یک برنز بیشترین سهم را از مدالهای توزیع شده داشت، تنها دو کشور ژاپن و قزاقستان بودند که توانستند در مجموع به یک نقره و دو برنز دربخش کومیته مردان دست یابند.

گفتنی است تیم ملی کاراته کشورمان در شرایطی خود را برای این رقابتها مهیا می سازد که در بخش کومیته مردان تاکنون دو مرحله اردوی آماده سازی پشت سر گذاشته شد و اولین مرحله اردوی تیم ملی بانوان ۲۲ اسفند در تهران برگزار می گردد. در بخش کاتا نیز پیکارهای انتخابی روز ۱۸ اسفند ماه برگزار می گردد تا نفرات اعزامی این بخش به بازیهای کشورهای اسلامی هم معرفی شوند./آق


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.