سهم ۴۳ درصدی ایران در تولیدات علمی نانو در بین کشورهای اسلامی

۱۳خردادماه،

ه نقل از وب دا؛ دکتر محمود رضا جعفری در اولین همایش ملی کاربرد فناوری نانو در تشخیص بیماری ها که در ساری برگزار شد، ضمن اعلام این خبر گفت: این درحالی است که سهم کشورهایی همچون مصر ۸ درصد، مالزی ۱۱ درصد و ترکیه ۱۲ درصد است.

وی در این همایش به بیان کاربرد فناوری نانو در بهداشت و سلامت جامعه پرداخت و گفت: افزایش دقت و صحت تشخیص بیماریها، کاهش میزان مصرف و عوارض جانبی داروها، بهبود کارآیی و دوام تجهیزات  و ابزارآلات پزشکی و کاهش هزینه و زمان آزمایش های بالینی از مهمترین مزایای کاربرد این نوع فناوری است.

نماینده مدیرکارگروه توسعه منابع انسانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو تصریح کرد: در مجوع ۹۹ دانشگاه و مرکز تحقیقاتی در ارتباط با فناوری نانو در کشور فعالیت دارند.

این استاد دانشکده دارو سازی با بیان اینکه ایران درتعداد مقالات نانو در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۲۴ مقام هشتم دنیا را داراست، افزود: تا امروز یک هزار و ۳۳۸ مقاله در زمینه نانو در کشور به چاپ رسید.

دکتر جعفری با بیان اینکه ۲۵۹ شرکت صنعتی نیز در کشور در حوزه نانو فعالیت می کنند، تصریح کرد: ۶۲ شرکت تولید کننده و وارد کننده محصولات نانو پزشکی در داخل کشور وجود دارد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.