سهم ۶ درصدی ارزش “صادرات” استان خراسان رضوی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی گفت: ۶ درصد ارزش صادرات کشور در نیمه اول امسال، متعلق به این استان بوده است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، ناصر فخرموحدی با اعلام این خبر، افزود: طی ۶ ماهه اول سال جاری، بیش از یک میلیون تن کالا به ارزش ۸۳۵ میلیون دلار از استان خراسان رضوی به خارج از کشورصادر شده است که از نظر وزنی، سه درصد و از نظر ارزشی ۵٫۷ درصد کل صادرات کشور را شامل می شود.

وی افزود: طی شش ماهه اول سال جاری ۹ هزارو ۶۱۱تن صادرات تولید نهایی به ارزش ۹۶۱ میلیون دلار از استان خراسان رضوی صادر شده است.

وی یادآور شد: با توجه به هدفگذاری ۲ هزارو ۱۰۰میلیون دلاری صادرات برای استان خراسان رضوی، این امر تا کنون ۸۷ درصد تحقق یافته است.

فخرموحدی تصریح کرد: گمرک مشهد با احتساب سهم ۱۱ درصد در وزن و ۲۲ درصد در ارزش صادرات استان رتبه اول و گمرک دوغارون با سهم ۸۲ درصد از وزن و ۱۴ درصد از ارزش کل صادرات تجاری، رتبه بعدی را در میان گمرکات استان به خود اختصاص داده است.

وی به رشد ۳۴۵ درصدی تجارت چمدانی در این مدت اشاره کرد و گفت: در مدت مذکور، ۲۱ میلیون و ۵۲۶ هزار دلار کالا از استان خراسان رضوی صادر شده است.

به گفته فخرموحدی؛ کشورهای هدف صادراتی استان خراسان رضوی طی ۶ ماهه اول امسال شامل کشورهای افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان، امارات، عراق، قزاقستان، قرقیزستان، اسپانیا، ازبکستان و چین است.

وی در پایان یادآور شد: زعفران، میله آهنی یا فولادی، سیمان، انواع نان ها و خمیر ها، رنگ ها و ورنی ها، شیرینی و شکلات، رب گوجه فرنگی، لوله و شیلنگ، سیم مسی و کف پوش ها، ۱۰قلم عمده کالاهای صادراتی استان خراسان رضوی در مدت زمان یادشده می باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.