سهم ۶۰ درصدی اینترنت بین‌الملل و انتقال شهری در قیمت اینترنت کاربران

فاوانیوز : رئیس هیئت مدیره شاتل گفت: از قیمت نهایی اینترنت که به دست کاربر می‌رسد، ۳۰ درصد قیمت اینترنت زیرساخت و ۳۰ درصد هزینه انتقال داخل شهری است.
 
به گزارش فاوانیوز ، محمد حسن شانه‌ساز زاده در گفت‌وگو با فارس، در خصوص پارامترهای تعیین قیمت اینترنت و سهم اینترنت بین‌الملل در قیمت تمام شده اینترنت کاربران گفت: از قیمت نهایی اینترنت که به دست کاربر می‌رسد، ۳۰ درصد قیمت اینترنت زیرساخت و ۳۰ درصد هزینه انتقال داخل شهری است که باعث افزایش قیمت تمام شده اینترنت می‌شود.

وی اظهار داشت: گره  اصلی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت پر سرعت، در لایه انتقال است. همچنان که هم‌اکنون با شرکت ارتباطات زیرساخت قرارداد کلانی منعقد کرده‌ایم و افزایش ظرفیت‌ با یک نامه انجام‌ خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره آریا رسانه تدبیر گفت: در حالی لایه انتقال داخل شهری در انحصار شرکت مخابرات است، این شرکت در استفاده از راه‌کار رادیویی نیز ممانعت‌هایی ایجاد می‌کند.

وی در خصوص اختلاف اخیر نمایندگان شرکت‌های PAP و شرکت مخابرات که قیمت رانژه خطوط یکی از موارد آن بود، گفت: این توافق در ۸ صورت‌جلسه انجام شد که شامل فراهم‌کردن امکانات فضا، برق، انتقال، کابل اختصاصی، قیمت سرویس نهایی و رانژه از سوی مخابرات برای PAPها بود.

وی ادامه داد: از ۸ صورت‌جلسه، تنها این بند که PAPها قبول کرده بودند در صورت فراهم شدن این امکانات از سوی مخابرات، بابت رانژه خطوط بیشتر پرداخت کنند، توسط مخابرات به اجرا گذاشته شده است.

شانه‌ساز زاده گفت: به دلیل ابن نحوه اجرا، در نهایت معاون سازمان تنظیم مقررات، اجرای این توافق را غیر مجاز اعلام کرد و پیرو آن نیز رگولاتوری شمال غرب با نامه‌ای دریافت وجه جدید برای رانژه را غیر قانونی اعلام کرده است.
فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.