سهم CNG در سبد سوخت کشور

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 سهم CNG در سبد سوخت کشور

سهم CNG در سبد سوخت کشور

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور از افزایش سهم سی ان جی در سبد سوخت کشور به حدود روزانه ۳۰ میلیون متر مکعب در سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز، عباس کاظمی، گفت: با توجه به افزایش جایگاه های سی ان جی در اواخر سال گذشته و رسیدن آنها به بیش از ۲۱۰۰ باب ، سهم این نوع سوخت نیز در سال جدید افزایش خواهد یافت.
وی افزود: سعی ما اینست که سهم سی ان جی از ۲۰ میلیون متر مکعب در شرایط فعلی به حدود ۳۰ میلیون متر مکعب در سال جدید افزایش یابد.
صنعت سی.ان.جی به عنوان یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین ابزار تبیین الگوی اقتصاد مقاومتی در سال های اخیر به طور خاص مورد توجه قرار گرفته و بر این اساس زنگنه وزیر نفت، به نهادهای مربوط ماموریت داده تا سهم سی ان جی و ال پی جی را در سبد سوخت کشور تا میزان ده درصد افزایش بخشند.
توسعه صنعت سی.ان.جی و حمایت آن به عنوان یکی از راهبردهای کلان سوختی کشور، روند مطلوب و رو به رشدی داشته و به موازات اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و واقعی شدن قیمت سی.ان.جی، کارمزد جایگاه‌داران نیز پایان سال گذشته افزایش یافته است تا توسعه این صنعت با روند مطلوبی ادامه یابد.
با تصویب نهایی کارگروه شورای اقتصاد، کارمزد جایگاه داران سی ان جی اواخر اسفند گذشته دو برابر شد.
بر اساس این مصوبه کارمزد جایگاههای عرضه سی ان جی احداث شده به وسیله بخش خصوصی از ۴۰۰ ریال به ۸۰۰ ریال و جایگاههای وابسته به شهرداری نیز از ۴۰۰ ریال به ۷۰۰ ریال افزایش یافته است.
در شورای اقتصاد همچنین مصوب شد تا ۱۰ درصد کارمزد مازاد بر کارمزدهای اعلام شده در اختیار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران قرار گیرد.
با توجه به فروش روزانه حدود ۱۹ میلیون مترمکعب سی ان جی در کشور، افزایش کارمزد ۱۰ درصدی یاد شده می تواند به کیفی تر شدن جایگاههای عرضه سی ان جی کمک کند.
هم اکنون دو هزار و ۱۶۰ باب جایگاه عرضه سی ان جی در کشور فعال هستند که ۵۱ درصد آن با مدیریت شهرداری، ۴۶ درصد با مدیریت بخش خصوصی و ۳ درصد باقیمانده نیز با مدیریت شرکت ملی پخش اداره می شود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.