سهیلا پورگرامی: مگر حضور بانوان در جشنواره موسیقی فجر چقدر بودجه می‌خواست؟

۰۸م اسفند ،

 سهیلا پورگرامی گفت: ما بانوان نمی‌خواهیم از جشنواره موسیقی فجر حذف شویم نه اینکه به پولش احتیاج داشته باشیم؛ می‌خواهیم، خودمان را اثبات می‌کنیم.

این خواننده در گفت‌وگو با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: پس از اینکه خبر حذف بانوان را از جشنواره موسیقی شنیدم با آقای ریاحی تماس گرفتم و گفتم مگر چند گروه موسیقی بانوان وجود دارد که از آنها حمایت نمی‌شود و چرا این گروه‌های محدود هم از جشنواره موسیقی فجر باید حذف شوند؟ اما او گفت که تعداد گروه‌های بانوان بسیار است و جشنواره بودجه ندارد.

او ادامه داد: چنین اقداماتی روح و روان هنرمند را نابود می‌کند. هر روز با این مسئولان تماس گرفتم و سبب حذف را جویا شدم اما آقای ریاحی هربار گفت که تعداد گروه‌ها بسیار است و باید این موضوع را بررسی کنیم.

پورگرامی تصریح کرد: اگر جشنواره بودجه نداشت حداقل دو گروه موسیقی بانوان به روی صحنه می‌آمدند و کارشان را اجرا می‌کردند، مگر این امر چقدر بودجه می‌خواهد؟ ما که نیاز مالی نداریم؛ امثال من فقط به خاطر عشق به صحنه‌ موسیقی می‌روند و می‌خواهیم از این طریق پاینده باشیم و بمانیم.

او اضافه کرد: پس از اینکه از طریق آقای ریاحی به نتیجه‌ای نرسیدم بارها با آقای ترابی تماس گرفتم اما ایشان هم جوابی ندادند و پیگری از طریق شاه‌آبادی هم جوابی نداد. نمی‌دانم چرا جایی که باید از ما حمایت کنند، این کار را انجام نمی‌دهند اما فقط نکات منفی را می‌نگرند.

پورگرامی اظهار کرد: حتی یک روز مدیر اجرایی من آقای میرزمانی را دید و از او درخواست کرد که بانوان از جشنواره حذف نشوند اما میرزمانی در پاسخ به مدیر اجرایی‌ام گفت، «من خودم ماندنی نیستم و استعفایم را داده‌ام از طرفی بودجه‌ای هم نیست.»

این خواننده در بخش دیگری از سخنانش با گله‌مندی از بانوان موسیقی ایران گفت: از خانم‌های هنرمندی که فقط ادعا دارند و هیچ کاری نمی‌کنند، آزارده‌ام. هرچه با آنها تماس گرفتم و گفتم بیاید با هم یکدل شویم و اعتراض خود را به مسئولان برسانیم‌، با بی‌تفاوتی برخورد کردند.

پورگرامی بیان کرد: سوال من این است که مگر برگزاری دو اجرای موسیقی برای بانوان بیشتر از ۱۰ میلیون تومان بودجه می‌خواهد؟ ما سال‌ها زحمت کشیدیم و انتظار داریم نتیجه این زحمت‌ها را ببینیم به هر حال ما روی این اجرا حساب کرده بودیم.

سرپرست گروه آوای مهربانی عنوان کرد: ما ۱۸ اسفند ماه هم در تالار وحدت کنسرت داریم و قرار است با تعداد بسیاری نوازنده به روی صحنه برویم که هزینه‌های بسیاری برای من دربر دارد و از طرفی روی اجرای جشنواره حساب کرده بودیم.

وی افزود: کنسرت من ۲۵ دف نواز ‌، ۱۴ نوازنده تنبور ‌،۶ نوازنده سنتی و ۸ نفر که حرکات آیینی را برعهده دارند در بر می‌گیرد و نمی‌دانم به چه امیدی باید آنها را روی صحنه تالار وحدت ببرم. آخر باید پنج میلیون تومان اجاره دهم و وارد خانه خودم شوم؛ جایی که بارها در آن کنسرت دادم اما نمی‌دانم حرف من به کجا می‌رسد. به هر حال من ۶۰ دختر جوان را جمع کرده‌ام و به آنها احساس تعهد دارم، احساسی که در هیچ خانه موسیقی پیدا نمی‌شود.

پورگرامی با اظهار تاسف از حذف جشنواره «گل یاس» که مختص موسیقی بانوان بود‌، بیان کرد: جشنواره «گل یاس» را که از ما گرفتند و از جشنواره موسیقی فجر هم که حذف شدیم. تعدادی از نوازندگان تنبور من آنقدر از این موضوع آزرده شدند که گفتند: «می‌خواهیم در یکی از شب‌های جشنواره مقابل تالار وحدت برویم و آنقدر ساز بزنیم تا یکی جواب ما را بدهد.» اما اجازه ندادم که وارد مسائل سیاسی شوند.

این هنرمند تصریح کرد: من مدت‌ها روی صحنه رفته‌ام و در داخل و خارج از کشور بهترین برنامه‌ها را اجرا کردم و این گلایه‌ها به خاطر آن نیست که به هر قیمتی به روی صحنه بروم من فقط می‌خواهم ایستادگی کنم و مسئولان باید جواب درست بدهند که چرا بانوان را از جشنواره حذف کردند؟

منبع: ایسنا


موسیقی ایرانیان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.