سهیل مظلوم: اگر دولت اجازه ورود خصوصی‌ها را به اینترنت بدهد قیمت‌ها تا ۷برابر کاهش پیدا می‌کند!

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

یک کارشناس مسائل فناوری اطلاعات در رابطه با بحث قیمت‌های اینترنت گفت: ریشه‌ی قیمت بالای اینترنت در کشور در انحصاری بودن پهنای باند است که اگر دولت اجازه‌ی ورود خصوصی‌ها به این حوزه را بدهد، قیمت‌ها تا هفت برابر کاهش پیدا می‌کند.
 
سهیل مظلوم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سرعت اینترنت در کشور مطلوب نیست و دولت تازه در همین ابتدای کار می‌تواند محدودیت‌های موجود در حوزه اینترنت را بردارد و سرعت اینترنت را افزایش دهد.
 
وی در ادامه با اشاره به ضعف‌ها در این حوزه افزود: مسوولان در قبل در ظرفیت‌سازی و افزایش پهنای باند ضعف داشتند، چرا که از توانایی و امکانات فعالیت در این حوزه بی‌بهره بودند به همین سبب توجیهاتی آوردند و همین موضوع سبب شد که وضعیت اینترنت نامناسب باشد.
 
او هم‌چنین با اشاره به وجود انحصار پهنای باند شرکت ارتباطات زیرساخت مطرح کرد: اگر دولت خود می‌تواند بحث انحصار پهنای باند در کشور را حل کند، باید در رابطه با این موضوع اقدام کند در غیر این صورت باید با نهادهای فرادولتی گفت‌وگو کرده و آنها را توجیه کند.
 
مظلوم در پایان درخواست‌های خود نسبت به دولت تازه را مطرح کرد و گفت: دولت باید برنامه‌ی پنجم توسعه را اجرا کند، همین بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد و اجازه بدهند شرکت‌های خصوصی هم به این حوزه ورود پیدا کنند؛ وجود انحصار اصلا خوب نیست چه دولتی باشد چه غیردولتی و یا خصوصی. بنا براین با ورود شرکت‌های خصوصی به حوزه پهنای باند، فضای رقابت و زمینه کاهش قیمت‌ها فراهم خواهد شد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.