سه خبر از تئاتر شهر

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

برگزاری اولین نشست کتاب‌شناسی تئاتر با معرفی ˝مایل بکتاش˝، نمایش عرق خورشید، اشک ماه˝ با ترجمه انگلیسی و تعطیلی تئاترشهر از ۲۱ تا ۲۶ آبان ماه، آخرین خبرهای رسیده از تئاتر شهر می باشند.

به گزارش ممتاز نیوز؛ اولین نشست از سلسله جلساتی تحت عنوان “کتاب‌شناسی تئاتر” با نقد و گفتگو در ارتباط با کتاب “غریبه‌ای در تئاتر ایران؛ زندگی و آثار مایل بکتاش” نوشته غلامحسین دولت آبادی و فرزام حقیقی آغاز خواهد شد.

این نشست روز دوشنبه ۲۰ آبان ماه ساعت ۱۷ در سالن مشاهیر تئاتر ایران مجموعه تئاترشهر برگزار می‌شود. در اولین جلسه قرار است در ارتباط با کتاب “غریبه‌ای در تئاتر ایران؛ زندگی و آثار مایل بکتاش” نوشته غلامحسین دولت آبادی و فرزام حقیقی بحث و گفتگو شود. این کتاب در ارتباط با زندگی و آثار مایل بکتاش، پژوهشگر مطرح تئاتر ایران است که با توجه به اطلاعات اندکی که از زندگی و فعالیت‌های این پژوهشگر معروف وجود دارد این اثر به معرفی و تاثیر مایل بکتاش در تئاتر ایران به انضمام ارائه مقالات او می‌پردازد.

در این نشست علاوه بر نویسندگان اثر، ناصر حبیبیان به معرفی، نقد و طرح سوال در ارتباط با این کتاب خواهد پرداخت.

اجرای نمایش “عرق خورشید، اشک ماه” با ترجمه انگلیسی

نمایش “عرق خورشید، اشک ماه” به کارگردانی آتیلا پسیانی در آخرین روزهای اجرای خود با ترجمه انگلیسی میزبان تماشاگران است.

این اثر نمایشی نوشته محمد چرم‌شیر که از ۱۱ مهرماه با بازی رضا کیانیان، علیرضا خمسه و خسرو پسیانی در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته، روزهای یکشنبه ۱۹ و دوشنبه ۲۰ آبان ماه با نصب دستگاه ترجمه همزمان زبان انگلیسی به صحنه خواهد رفت.

بر اساس این گزارش این اقدام توسط گروه اجرایی نمایش به مناسبت حضور تعدادی از مهمانان خارجی برای دیدن نمایش انجام گرفته است.

نمایش “عرق خورشید، اشک ماه” روز دوشنبه ۲۰ آبان ماه به اجرای خود در تالار اصلی پایان می‌دهد.

تئاترشهر از ۲۱ تا ۲۶ آبان ماه تعطیل است

مجموعه تئاتر شهر در ایام عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی از روز ۲۱ تا ۲۶ آبان ماه تعطیل است. با توجه به فرا رسیدن ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا و تاسوعا و عاشورای حسینی تمامی تالارهای نمایشی این مجموعه از سه شنبه ۲۱ تا پایان یکشنبه ۲۶ آبان ماه تعطیل است.

براساس این گزارش طی روزهای یاد شده تمرین گروههای نمایشی هم تعطیل خواهد بود.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.