سه خبر کوتاه از بخش استانی جشنواره فیلم فجر

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

بهره‌بردای از سیستم دیجیتال سینما گلشن بجنورد، اکران ˝خط ویژه˝ در لحظات آغازین جشنواره فجر در بجنورد و افتتاح دفتر انجمن سینمای جوانان ایران شعبه بجنورد، از جمله خبرهای رسیده از جشنواره فیلم فجر در استان‌ها است.

به گزارش هنرآنلاین به نقل کمیته اطلاع‌رسانی بخش استانی جشنواره فیلم فجر؛ همزمان با آغاز اکران فیلم‌های سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در خراسان شمالی سیستم دیجیتال سینما گلشن بجنورد در این استان با حضور مسئولان و دست اندکاران حوزه فرهنگ و هنر، به طور رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

حسین ثابت قدم وحید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در مراسم بهره‌برداری از سیستم دیجیتال سینما گلشن بجنورد با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های سینمایی استان گفت: تلاش می‌کنیم تا در این‌باره اقدامات ارزشمندی صورت گیرد.

ثابت قدم ضمن مورد توجه قرار دادن جذب سرمایه گذار در امر ساخت پروژه‌های سینمایی در استان به سینما گلشن اشاره کرد و افزود: البته این سالن ظرفیت گسترش را هم دارد و می‌توانیم با ارتقای بالکن ظرفیت سالن را به ۶۰۰ نفر برسانیم.

محمود ثمینی فرماندار بجنورد نیز در این مراسم گفت: خراسان شمالی استان کم تر توسعه یافته ای است و تا جایی که امکان دارد پروژه ها را ملی تعریف کنیم تا با کمک و دریافت بودجه استانی و ملی که مکمل هم می باشند بتوانیم پروژه ها را به سرانجام برسانیم.

“خط ویژه” در لحظات آغازین جشنواره فجر در بجنورد اکران شد

تماشاگران و سینما دوستان در بجنورد امروز و در اولین قدم‌های اجرای بخش استانی جشنواره فیلم فجر به تماشای فیلم سینمایی “خط ویژه” به کارگردانی مصطفی کیایی نشستند.

“خط ویژه” یکی از فیلم‌های انتخابی سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر برای اکران در استان خراسان شمالی است که امروز و در اولین لحظات آغاز این جشنواره در بجنورد بررای علاقمندان به روی پرده سینما گلشن بجنورد رفت.

این فیلم را مصطفی کیایی نوشته و کارگردانی کرده است که داستان جوان نابغه ای به نام کاوه که در علوم کامپیوتری تبحر دارد و به همراه خواهر و شوهر خواهرش تحت شرایط خاصی حساب بانکی رانت‌خواری به نام محتشم را هک می‌کنند‌ و رشوه خوار مذکور برای بازگشت پولش به روش‌های غیرقانونی رو می‌آورد اما این پول هنگفت در اختیار هفت جوان قرارمی گیرد و مشکلات عدیده‌ای را برای آن ها بوجود می‌آورد را به روی پرده آورد.

بر این اساس مصطفی زمانی، هانیه توسلی، هومن سیدی، میلاد کی‌مرام،محسن کیایی، سام قریبیان، میتراحجار، پریناز ایزدیار، نادرفلاح، اسماعیل پوررضا، علی کوچکی و بابک بهشاد را می‌توان از جمله نقش آفرینان این اثر سینمایی نام برد.

گفتنی است، این فیلم سانس سوم ساعت ۱۸ نیز برای علاقمندان به نمایش در می‌آید.

دفتر انجمن سینمای جوانان ایران شعبه بجنورد افتتاح شد

دفتر انجمن سینمای جوانان ایران شعبه بجنورد، پیش از ظهر امروز و همزمان با اجرای بخش استانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در خراسان شمالی با حضور فرماندار بجنورد و نیز تنی چند از مسئولان فرهنگی و هنری استان افتتاح شد.

محمود ثمینی، فرماندار بجنورد پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح دفتر انجمن سینمای جوان با اشاره به این که هر چند استان خراسان شمالی استانی کم توسعه یافته است، افزود: تمام تلاش خود را برای کمک به فعالان و علاقمندان به این حوزه خواهیم داشت تا شاهد رونق این حوزه باشیم.

حسین ثابت قدم وحید، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این مراسم اظهارداشت: قصد داریم با آغاز فعالیت این انجمن جریان سینمایی را در استان رونق ببخشیم.

مهران رحمانی، مسئول انجمن سینمای جوان بجنورد با اشاره به ظرفیت‌های خوب در این حوزه اظهارداشت: راه اندازی این انجمن بسترهای لازم را در امر اموزش فراهم می‌کند.

او افزود: هزینه‌های برگزاری دوره ‌های آموزشی از جمله مشکلات مهم و اساسی در این بخش است که امیدواریم با مساعت فرمانداری بتوانیم در جهت رشد و توسعه این هنر در استان گام برداریم.

رحمانی همچنین ساماندهی عکاسان استان در قالب کانون عکاسان را از برنامه‌های مهم و اساسی در این بخش عنوان کرد و بیان داشت: در این بخش نیز نیازمند حمایت مسئولان هستیم.

گفتنی است، بخش استانی سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر امسال و برای اولین بار با اکران ۲۰ فیلم سینمایی در سینما گلشن شهرستان بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی از ۱۹ تا ۲۸ بهمن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.