سه دانشگاه مورد علاقه برترین های کنکور

تحصیل نخبگان در برق،‌ پزشکی و حقوق

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به وضعیت پذیرش برترین های آزمون سراسری و المپیادهای علمی، گفت: ۹۴ درصد نفرات برتر آزمون علوم ریاضی دانشگاه شریف، ۷۴ درصد برگزیدگان آزمون تجربی دانشگاه علوم پزشکی تهران و ۴۸ درصد برترین های علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی را انتخاب کرده اند.

به گزارش مهر، دکتر سید حسن حسینی در گردهمایی برگزیدگان آزمون سراسری و المپیادهای علمی دانش آموزی، با اشاره به وضعیت ۱۵۰ نفر برتر آزمون سراسری ۹۱، افزود: در گروه آزمون ریاضی و فنی ۱۲۴ درصد پسر و ۲۶ درصد دختر پذیرش شدند.

رشته هایی که برترین های کنکور انتخاب کردند

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به رشته ها و دانشگاه های انتخابی این گروه، اظهار داشت: از تعداد ۱۵۰ نفر، ۷۱ درصد رشته مهندسی برق، ۲۰ درصد مهندسی مکانیک، ۴ درصد مهندسی کامپیوتر و سایر رشته ها را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه ۹۴ درصد نفرات برتر آزمون علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف را انتخاب کردند، ادامه داد: از این تعداد ۳ درصد دانشگاه تهران و یک نفر دانشگاه صنعتی اصفهان را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده است.

بررسی وضعیت پذیرش آزمون تجربی

حسینی با اشاره به وضعیت ۱۰۰نفر برتر آزمون علوم تجربی، خاطرنشان کرد: در این گروه ۴۴درصد دختر و ۵۶ درصد پسر پذیرفته شدند که از این تعداد ۸۱ درصد رشته علوم پزشکی، ۱۷ درصد رشته دندانپزشکی، یک درصد رشته دارو سازی و یک نفر روانشناسی را انتخاب کردند.

وی با تاکید بر اینکه ۷۴ درصد ۱۰۰ نفر برتر آزمون گروه تجربی دانشگاه علوم پزشکی تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب کردند، یادآور شد: ۹ درصد نفرات برتر این آزمون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ۵ درصد دانشگاه تهران را انتخاب کردند.

ارزیابی وضعیت تحصیلی نفرات برتر آزمون علوم انسانی

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان به بیان وضعیت پذیرش ۱۰۰ نفر برتر آزمون علوم انسانی پرداخت و گفت: در این گروه از ۱۰۰ نفر برتر آزمون علوم انسانی ۷۸ درصد دختر و ۲۲ درصد پسر به عنوان نفرات برتر این گروه علوم انسانی انتخاب شدند.

به گفته وی از ۱۰۰ نفر برتر آزمون علوم انسانی ۶۸ درصد رشته حقوق، ۱۸ درصد روانشناسی، ۳ درصد رشته فلسفه و ۲ درصد رشته مدیریت را برای ادامه تحصیل انتخاب کردند. از این تعداد ۴۸ درصد شهید بهشتی، ۳۵ درصد دانشگاه تهران و ۶ درصد دانشگاه علامه طباطبایی را انتخاب کردند.

وضعیت ۴۰ نفر برتر آزمون هنر

حسینی از پذیرش ۳۳ درصد دختر و ۷ درصد پسر در گروه هنر خبر داد و خاطر نشان کرد: از ۴۰ نفر برتر آزمون هنر ۱۵ درصد در رشته سینما و ۱۲ درصد در رشته عکاسی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۲۵ درصد در دانشگاه هنر تهران و ۱۴ درصد دانشگاه تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب کردند. ضمن آنکه یک نفر نیز دانشگاه پیام نور را انتخاب کرده است.

وضعیت برترین های المپیادهای علمی دانش آموزی

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان در این گردهمایی همچنین به وضعیت مدال آوران المپیادهای علمی دانش آموزی اشاره کرد و گفت: در المپیاد شیمی ۲۶ درصد پسر و ۱۴ درصد دختر، در المپیاد ریاضی ۴۱ درصد پسر و ۶ درصد دختر، در المپیاد زیست شناسی ۲۶ درصد پسر و ۱۱ درصد دختر، در المپیاد نجوم ۳۳ درصد پسر و ۶ درصد دختر و در المپیاد ادبی ۱۲ درصد پسر و ۳۱ درصد دختر حضور داشتند.

حسینی به رشته های انتخابی مدال آوران المپیاد ریاضی اشاره و خاطر نشان کرد: ۶۵ درصد این دسته از مدال آوران رشته مهندسی برق، ۱۱ درصد رشته ریاضی و بقیه سایر رشته ها را انتخاب کردند. از این عده ۹۲ درصد در دانشگاه صنعتی شریف، ۴ درصد در دانشگاه تهران و ۴ درصد در دانشگاه شهید بهشتی پذیرش شدند.  

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.