سه دهه هنر نوگرای ایران مستند می‌شود

۱۸م آذر ،

مجموعه مستند ˝سه دهه هنر نوگرای ایران˝ به کارگردانی امیرحسین بهبهانی علاوه بر معرفی هنرمندان نوگرا، سه‌ دهه اول هنر نوگرای ایران را بررسی می‌کند.

به گزارش هنرآنلاین  مجموعه مستند «سه دهه هنر نوگرای ایران» به کارگردانی «امیرحسین بهبهانی» و تحقیق و پژوهش «سیامک دل‌زنده» سه‌ دهه‌ اول هنر نوگرای ایران را در سه قسمت، با عناوین «خروس جنگی»، «مکتب سقاخانه» و «گروه آزاد نقاشان و مجسمه‌سازان» تصویر می‌کند.

 بخش «مکتب سقاخانه» با دو روایت زندگی هنری صادق تبریزی و پرویز تناولی در دست تدوین است. همچنین سازندگان این مجموعه در تلاش می باشند تا مصاحبه‌هایی با مسعود عربشاهی، ناصر اویسی و حسین زنده‌رودی به عنوان نقاشان سقاخانه‌ای ترتیب دهند. برای قسمت سوم نیز با عنوان «گروه آزاد نقاشان و مجسمه‌سازان» بعد از گفت‌وگو با غلامحسین نامی، مصاحبه‌هایی با سیراک ملکونیان، مسعود عرب‌شاهی و عبدالرضا دریابیگی پیش‌بینی شده‌است.

این مجموعه سه قسمتی به معرفی زندگی هنری صادق تبریزی، غلامحسین نامی، محمدرضا جودت، مرحوم محمود جوادی‌پور و پرویز تناولی به‌عنوان هنرمندان نوگرا و همچنین سه‌دهه تاریخ هنر نوگرای ایران از سال‌های ۱۳۲۷ تا ۱۳۵۷ می‌پردازد تا منبع کاملی از دست‌اندرکاران هنر نوین ایران بدست آید.

 گروه سازنده مجموعه یاد شده عبارتند از: امیرحسین بهبهانی، کارگردان و تدوین‌گر، سیامک دل‌زنده، پژوهشگر و مشاور کارگردان؛ محمد مجلل و مصطفی معمار، تصویربرداران؛ سینا قبل، دستیار کارگردان؛ و عطاءالله مقدسی، مدیر تولید؛ عکاس امیر رضا مهری، و با تهیه‌کنندگی مشترک امیرحسین بهبهانی و پیمان جعفری.

«امیرحسین بهبهانی» کارگردان «سه دهه هنر نوگرای ایران» تاکنون سه فیلم مستند «اعتدال»، «طاق کسری» و «تلگراف در ایران» را کارنامه هنری خود جای داده است که در این میان مستند «طاق کسری» از شبکه چهار سیما به نمایش ‌رسیده و «تلگراف در ایران» نیز در نوبت نمایش است.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.