سه راه پس انداز که ممکن است است تا به حال نشنیده باشید

۳۰م آذر ،

سه راه پس انداز که ممکن است است تا به حال نشنیده باشید

با سه ترفند می توان سالانه به اندازه ۸۲۰ دلار در هزینه سوخت صرفه جویی کرد.

به نقل از سایپانیوز، بر اساس آماری انتشار یافته از سوی انجمن خودرو آمریکا، قیمت سوخت در ایالات متحده به پایین ترین حد خود در طول دو سال قبل رسیده است. اما تعطیلات آغاز سال میلادی تازه ۸۴٫۴ میلیون آمریکایی را به جاده ها می کشاند و با رعایت سه ترفند زیر می توان مصرف بنزین را کاهش داد. اگر خودروی یک آمریکایی به ازای هر گالن بنزین ۲۰ مایل طی کند و سالانه ۲۰ هزار مایل مسافت طی شود و متوسط قیمت بنزین همان ۳ دلار و ۷۵ سنت باقی بماند (هر چند آمریکایی ها نباید به ثابت ماندن قیمت بنزین دل خوش کنند) در آن صورت با رعایت موارد زیر یک آمریکایی می تواند ۸۲۰ دلار در سال در مصرف سوخت صرفه جویی کند، این ترفندها برای همه صاحبان خودرو، صرفه جویی به ارمغان می آورد.
بادگیر های زیر گلگیر: نگاهی به زیر گلگیر جلوی خودرو بیندازید باید یک بادگیر وجود داشته باشد که مانع جریان باد به محفظه چرخ ها شود و با فشار، باد را به سمت بالا و درب موتور هدایت کند؛ در غیر این صورت مثل آن می ماند که خودرو به زور می خواهد از یک جریان باد مخالف بگذرد و از بازدهی مصرف سوخت می کاهد. ضمن آن که این بادگیر، باد را به سمت رادیاتور و کندانسور کولر هدایت می کند که در خنک ماندن آنها نیز مؤثر است همین عامل هم بار را از روی سیستم الکتریکی خودرو می کاهد. شاید این موضوع در ظاهر کوچک به نظر برسد اما اگر عمر خودرو را در نظر بگیرید حتماً اثر قابل توجهی خواهد داشت.سنسورهای اکسیژن: در خودروهای نسل تازه سنسوری در اگزوز خودرو نصب می کنند تا میزان اکسیژن باقی مانده در اگزوز را اندازه بگیرد. داده های این حسگر نشان می دهد که بازده احتراق موتور خوب بوده یا خیر. اما به تدریج این سنسور کارایی خود را از دست می دهد و برآوردهای محققان نشان می دهد اگر این حسگر اطلاعات موثقی به ایی سی یوی (پردازشگر خودرو) ارسال نکند تا ۱۵ درصد مصرف سوخت را افزایش می دهد. ضمن آن که اگر این سنسور خوب کار نکند در روشن شدن زودهنگام چراغ سرویس خودرو هم مؤثر است. چه کسی مایل است هزینه سرویس دوره ای زودهنگام را به جان بخرد.
تعویض به موقع و حتی زودهنگام شمع های خودرو: با طی مسافت ۸۰ هزار مایل تقریباً چهار پنجم عمر شمع های یک خودرو به پایان رسیده است. هر چقدر شمع ها کهنه تر باشند احتراق داخل محفظه موتور ناقص تر و در نتیجه بازده پایین تر است. بنابراین با عوض کردن به موقع شمع به احتراق ناقص پایان دهید.
در ضمن این پیشنهاد قدیمی را هم جدی بگیرید که فرمان تنظیم و لاستیک ها بالانس باشد.

پنجشنبه ۳۰ آذر   ۱۱:۵۶

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.