سه طلا؛ آغاز راه طلایی پارالمپیک ایران

بینا- در حالی که تنها سه روز از چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک گذشته، درخشش ورزشکاران ایران در این دوره از بازی‌ها تاکنون کسب سه مدال طلا و یک برنز را به همراه داشته که امیدواری برای کسب مدال‌های بیشتر را افزایش داده است.
در این دوره از بازی ها که از روز نهم شهریورماه به طور رسمی آغاز شد، ابتدا ساره جوانمردی در رقابتهای تیراندازی موفق شد نخستین مدال کاروان وررزش ایران را به رنگ برنز بر گردن بیاویزد تا راه مدال آوری سایر ورزشکاران باز شود.
در روز سوم این رقابتها اما درخشش ورزشکاران مرد کاروان دلوار ایران را طلایی کرد. ابتدا جلیل باقری در رقابت های پرتاب وزنه با ۱۱ متر و ۶۳ سانتیمتر عنوان قهرمانی و مدال طلای بازی های پارالمپیک لندن را به خود اختصاص داد.
در ادامه این نادر مرادی بود که در رقابتهای وزنه برداری درخشش ورزشکاران ایران را ادامه داد و با بلند کردن وزنه ۱۹۶ کیلوگرمی عنوان قهرمانی و مدال طلا را از آن خود کند. مرادی حتی برای زدن رکورد پارالمپیک هم خیز برداشت اما در مهار وزنه ۲۰۳ کیلوگرمی ناکام ماند.
اما در ادامه رقابت های دوومیدانی، محسن کائیدی در پرتاب نیز سومین مدال طلا را برای کاروان پارالمپیک ایران به ارمغان آورد. کائیدی برای کسب مدال طلا نیزه را به میزان ۳۸ متر و ۳۸ سانتیمتر پرتاب کرد تا ضمن کسب عنوان قهرمانی سومین مدال ورزش کشورمان را بر گردن بیاویزد.
با کسب این چهار مدال کاروان ورزش ایران در چهاردهمین دوره بازی های پارالمپیک در پایان روز سوم در رده سیزدهم جدول رده بندی قرار گرفت.
چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک لندن از ۸ تا ۱۸ شهریورماه به میزبانی لندن برگزار می‌شود. کاروان ورزش ایران با ۷۹ ورزشکار جانباز و معلول در ۱۳ رشته ورزشى (۱۰ رشته جانبازان و معلولان و ۳ رشته نابینایان و کم‌بینایان) با شعار “توکل، تلاش، میثاق با شهدا” در این دوره از بازی‌ها شرکت کرده است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.