سه قدم دولت روحانی برای تعامل با جهان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

حسن روحانی در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت در سه مرحله پیش روی خود برای تعامل سازنده با جهان قدم هایی به پیش گذاشته است

خبراقتصادی:وی افزود: یکی از این مراحل حضور بیش از ۵۵ هیات خارجی در مراسم تحلیف بود که ۱۱ هیات در سطح سران حضور یافتند لذا تماس و مذاکره با آنها اولین قدم در دیپلماسی خارجی دولت یازدهم محسوب می گردد که بسیار تاثیرگذار بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: قدم دوم دولت در دیپلماسی خارجی حضور در اجلاس سران شانگهای در بیشکک بود که با مقامات حاضر در این اجلاس به ویژه روسای جمهور چین و روسیه دیدارهایی برگزار شد که بسیار حائز اهمیت بود و مسائل دوجانبه و بین المللی طی آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی قدم سوم دولت در دیپلماسی خارجی را حضور در مجمع عمومی سازمان ملل خواند و گفت: در این مدت ۱۸ ملاقات دوجانبه با مقامات، سران کشورها و روسای سازمان های بین المللی صورت گرفت.

روحانی با اشاره به برنامه های خود در نیویورک، این سفر را در راستای دنبال کردن دیپلماسی عمومی خواند و اظهار کرد: سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، حضور در جمع مسئولان رسانه های آمریکایی، صاحبنظران، ادیان اسلامی، شرکت در جامعه آسیایی و شورای روابط خارجی آمریکا با حضور ۳۰۰ نفر و حضور در جمع ایرانیان از جمله برنامه های سفر بنده به نیویورک بود./مهر


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.