سه محور تازه در دومین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

۱۷اردیبهشت،

به گزارش خبرآنلاین به همت مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دومین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با موضوعات مفاهیم، مبانی و ارکان پیشرفت، ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ماه در کتابخانه ملی برگزار می گردد.

 ضرورت تدوین الگوی جامع پیشرفت از دیرباز مد نظر بسیاری از فرهیختگان و اندیشمندان کشور بوده است و اساساً یکی از علل عدم دستیابی به پیشرفت کامل در همه ابعاد کشور را در عدم وجود چنین الگویی می توان جستجو کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را به عنوان سند بالادستی اسناد راهبردی کشور در دی ماه ۱۳۸۹ در اولین نشست اندیشه های راهبردی مطرح فرمودند. بر این اساس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تأسیس شد و رئیس و اعضای شورای عالی مرکز براساس حکم معظم له منصوب شدند.
مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تاکنون برنامه های متعددی با هدف بهره مندی از آرا و دیدگاه ها و مشارکت گسترده نخبگان، فرهیختگان و اندیشمندان کشور در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار کرده است و در نظر دارد در ادامه برنامه های پیشین، به ویژه برگزاری اولین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت: نقشه راه طراحی و تدوین الگو که با شرکت استادان و محققان و شخصیت های ممتاز دانشگاهی و حوزوی در دهم و یازدهم خردادماه سال در محل کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، دومین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را با موضوعات مفاهیم، مبانی و ارکان پیشرفت در ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری در همان مکان برگزار نماید.

اهداف برگزاری این سلسله کنفرانس ها عبارتند از:

۱-فرصت آفرینی برای ارائه آخرین یافته ها و دستاوردهای محققان و اندیشمندان کشور در زمینه های مرتبط با محورهای کنفرانس

۲- بهره مندی از نظرات و دیدگاه های علمی نخبگان، فرهیختگان و اندیشمندان کشور در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

۳- ایجاد محیط تبادل نظر و تضارب آرای تخصصی صاحب نظران و تعمیق گفتمان علمی در زمینه های مرتبط با محورهای کنفرانس
/۶۲۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.