سه مورد قتل خانوادگی در تهران طی چهار روز

در جنایت نخست دستان مرد شیشه‌یی به خون همسرش آلوده شده و در دومین جنایت، برادری به خاطر مخالفت با ازدواج خواهر، او را کشته است. پرونده سوم نیز خبر از کشته شدن برادر میانسالی به دست برادر معتادش می‌دهد.

قتل زن جوان به دست شوهر شیشه‌ ای

صبح روز جمعه گذشته، وقتی اعضای تیم پزشکی اورژانس که به دلیل یک درگیری منجر به جرح به خانه‌یی در افسریه اعزام شده بودند، بالای سر مجروح رسیدند متوجه شدند کار از کار گذشته است. زن جوان ۳۲ ساله‌یی فوت شده بود و همسرش با دستانی خون آلود و حالتی غیرعادی بالای سرش ایستاده بود.

مهدی (همسر مقتوله) مدام از اعضای پزشکی می‌پرسید که آیا همسرش زنده است؟ بلافاصله موضوع به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد و با حاضر شدن ماموران کلانتری ۱۵۶ افسریه در محل قتل، «مهدی. ع»، همسر ۳۳ ساله مقتوله بازداشت شد.

پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد تشکیل شد و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت انجام تحقیقات در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

تحقیقات کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ از متهم و همسایه‌ها نشان داد که متهم معتاد به شیشه و بیکار بوده و برای گذران زندگی چشم به دستان همسرش دوخته بود. آنها دختری شش ساله نیز دارند که مقتوله به علت اعتیاد همسرش، دخترشان را نزد پدر و مادر همسرش نگهداری می‌کرده و روز حادثه نیز – برابر اظهارات پدر مقتوله – قرار بوده تا به منزل پدرش در شهر ورامین برود که در حین خروج از منزل با همسرش درگیر شده و توسط مهدی به قتل رسیده است .

قتل خواهر برای ممانعت از ازدواج او

«فوت مشکوک» عبارتی بود که پرونده پزشکی دختر جوان ۲۲ ساله را برای همیشه بست و زمینه ساز باز شدن پرونده‌یی دیگر برای او در اداره آگاهی تهران بزرگ شد. هفتم مهر ماه امسال تیم پزشکی بیمارستان سینا، کلانتری ۱۰۹ بهارستان را در جریان یک فقره فوت مشکوک گذاشتند.

تحقیقات اولیه نشان داد که دختر جوانی (۲۲ ساله) ساکن خیابان اول نیروی‌هوایی به دلیل ضربه به سر به بیمارستان سینا منتقل شده است. هرچند خانواده او معتقد بودند که دخترشان را به علت لیز خوردن روی سرامیک و برخورد سر به زمین به بیمارستان منتقل کرده‌اند اما شواهد حاکی از آثار ضرب و جرح بر بدن متوفی بود.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فوت مشکوک و به دستور قاضی قریشی‌زاده، بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت انجام تحقیقات در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. وقتی اعضای خانواده متوفی بر عدم طرح شکایت و بسته شدن پرونده در دادسرا و پلیس آگاهی اصرار ورزیدند، فرضیه وقوع جنایت خانوادگی در ذهن کارآگاهان جان گرفت.

به این ترتیب کارآگاهان به تحقیقات میدانی از محل سکونت متوفی و خانواده‌اش پرداخته و اطلاع پیدا کردند که از چند روز قبل از انتقال متوفی به بیمارستان چندین بار صدای درگیری میان اعضای خانواده و دختر جوان شنیده شده است.

سرانجام با پیگیری سرنخ‌ها یکی از برادران متوفی به عنوان عامل درگیری با دختر جوان دستگیر شد وگفت: «از چندی پیش اطلاع پیدا کردیم که خواهرم قصد دارد با جوانی که مدتی است با او آشنا شده ازدواج کند و به همین علت به تحقیقات از این جوان و خانواده‌اش پرداختیم و اطلاع پیدا کردیم که این شخص به دلایل مختلف نمی‌تواند موردی مناسب برای ازدواج خواهرمان باشد؛ اما با وجود بیان دلایل‌مان، خواهرم کماکان اصرار بر ازدواج با این جوان داشت تا اینکه در روز حادثه اعلام کرد خانه را ترک خواهد کرد و مشغول جمع کردن وسایل خود شد؛ لحظه‌یی کنترل خود را از دست داده و او را مورد ضرب و شتم قرار دادم که ناگهان سر خواهرم به‌شدت با ستون داخل خانه برخورد کرد و به حالت بیهوش روی زمین افتاد و…»

مرد معتاد برادرش را کشت

بعداز ظهر چهاردهم آذرماه مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره درگیری در «خیابان ولیعصر – خیان امان‌پور» را به کلانتری ۱۰۳ گاندی اعلام کرد. ماموران با ورود به ساختمان دوطبقه مورد نظر با جسد صاحبخانه ۵۱ ساله به نام مرتضی روبه‌رو شدند.

علاوه بر او، برادر ۴۸ ساله مقتول به نام حمیدرضا با دستان و لباس‌های خون آلود بالای سر جسد ایستاده بود که بلافاصله دستگیر شده و موضوع توسط ماموران به پلیس آگاهی تهران بزرگ و قاضی ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران اعلام شد.

در تحقیقات از اعضای خانواده مقتول مشخص شد که قاتل به مصرف موادمخدر از نوع شیشه اعتیاد داشته که به اصرار برادرش (مقتول) به کمپ ترک اعتیاد اعزام، روز قبل از حادثه به عنوان مرخصی از کمپ خارج شده و به منزل برادرش مراجعه کرده بود.

برادر مقتول که در همان آغاز تحقیقات ظن پلیس را برانگیخته بود به قتل برادرش اعتراف کرد و به کارآگاهان گفت: «برادرم همیشه نسبت به من پرخاشگر بود و مرا تحقیر می‌کرد . دیگر از دستش خسته شده و تصمیم به قتل وی گرفتم.

منبع : روزنامه اعتماد – سه مورد قتل خانوادگی در تهران طی چهار روز

The post سه مورد قتل خانوادگی در تهران طی چهار روز appeared first on مجله ابرتازه ها.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.