سه میلیون بلاعوض و ۱۲/۵ میلیون وام به زلزله زدگان

سه میلیون بلاعوض و ۱۲/۵ میلیون وام به زلزله زدگان

جام جم آنلاین: نماینده کلیبر و هوراند از اعطای سه میلیون وام بلاعوض و ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وام با سود چهار درصد به زلزله زدگان آذربایجان شرقی خبر داد.

ارسلان فتحی پور امروز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور و برخی از وزرا در مناطق زلزله زده در روز گذشته گفت: آقای رحیمی و وزرا بصورت جداگانه به شهرهای زلزله زده اهر، هریس و ورزقان و همچنین روستاهای این شهرها سفر کرده و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات مردم این مناطق قرار گرفتند.

وی که خود رحیمی را در این سفر یک روزه همراهی می کرد، افزود: پس از بازدید از مناطق زلزله زده جلسه ای در استانداری آذربایجان شرقی با حضور آقای رحیمی برگزار شد که تصمیمات خوبی از جمله اعطای سه میلیون وام بلاعوض، اعطای۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وام بازسازی مناطق با سود چهار درصد و بازسازی این مناطق ظرف ۲ ماه اتخاذ شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: همچنین مقرر شد تا چادر به اندازه کافی در اختیار مردم گذاشته شود و امداد رسانی هم ادامه یابد.

فتحی پور اضافه کرد: با توجه به این که برخی از اهالی روستاها دارای حیوانات محلی از جمله گاو و گوسفند هستند، مقرر شد تا محلی برای نگهداری این حیوانات هم در نظر گرفته شود.

وی افزود: همچنین به استاندار آذربایجان شرقی برای بازسازی این مناطق اختیارات تام داده شد.

دو زلزله شدید بعد از ظهر روز شنبه بخشهایی از استان آذربایجان شرقی از جمله تبریز مرکز این استان را لرزاند.

طبق اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مرکز زمین لرزه اول در ساعت ۱۶:۵۳دقیقه به بزرگی ۶٫۲ به عمق ۱۰ کیلومتر در شهرستان اهر و هریس مرکز زمین لرزه دوم در ساعت۱۷:۰۴به بزرگی۶ و به عمق ۱۰ کیلومتر در شهرستان ورزقان بوده است.

این زمین لرزه ها در مناطقی از استانهای آذربایجان غربی ، اردبیل ، گیلان و زنجان نیز احساس شده است.

ورزقان در ۴۵ کیلومتری اهر و هریس و در ۷۵ کیلومتر تبریز قرار دارد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.