سه نامزد جبهه پیروان خط امام و رهبری در انتخابات ۹۲ مشخص شدند/ باهنر، آل اسحاق و متکی را بیشتر بشناسید

۰۳م اسفند ،

جبهه پیروان خط امام و رهبری که پیش از این پیش بینی کرده بود بیش از ۲۵ نامزد اصولگرا مطرح می شوند صبح امروز در جلسه ای سه نامزد نهایی این تشکل را معرفی کرد.

صبح امروز در جلسه شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری منوچهر متکی، محمدرضا باهنر و یحیی آل‌اسحاق به عنوان کاندیداهای نهایی این تشکل برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده اعلام شدند.
سیدکمال‌الدین سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این خبر اظهارکرد: ما طی فرایند طولانی از احزاب و تشکل‌های پانزده‌گانه خواستیم گزینه‌های پیشنهادی خود را برای کاندیداتوری در عرصه انتخابات ریاست جمهوری آینده به ما معرفی کنندکه طی آن ۸ نفر به ما معرفی شدند.
وی افزود: از بین این ۸ نفر امروز صبح در جلسه شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری این سه نفر را به عنوان کاندیداهای مطرح و نهایی خود به جامعه اصول‌گرایی معرفی کردیم.
سجادی در ادامه خاطرنشان کرد: جبهه پیروان خط امام و رهبری بر این باور است که کلیه اصول گرایان باید تلاش کنند به سمت وحدت پیش بروند. این سه نفر به جامعه اصولگرایی معرفی شدند و در نهایت باید اصول‌گرایان به یک کاندیدای واحد برسند.

محمدرضا باهنر
محمدرضا باهنر سال ۱۳۳۱ در کرمان متولد شد. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دو مسئولیت این نماینده شناخته شده و قدیمی مجلس است. با هنر نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره‌های دوم، سوم، چهارم، پنجم، هفتم و هشتم و نهم بوده‌است. وی رئیس فراکسیون اکثریت مجلس پنجم و نایب رئیسی مجلس هفتم و هشتم و نهم را در کارنامه کاری دارد. وی برادر دکتر محمدجواد باهنر – نخست وزیر سابق ایران که در سال ۱۳۶۰ به همراه رئیس جمهور شهید رجایی ترور شدند.
محدرضا باهنر آذر ماه در نشستی خبری بخشی از استراتژی جبهه پیروان برای انتخابات سال ۹۲ را مطرح کرد و گفت: استراتژی تدوین شده این است که بیشتر به برنامه محوری کسانی که می‌خواهند خود را مطرح کنند بپردازیم و اگر بتوانیم از بعضی از نامزدها خواهش کنیم که همراهان اصلی خود را در اداره دولت آینده حداقل در پست‌های حساس و کلیدی معرفی کنند.
 

یحیی آل اسحاق
یحیی آل‌اسحاق رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران وزیر وزیر بازرگانی دولت هاشمی رفسنجانی در سال های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ بود. از آل اسحاق به عنوان نامزد مورد حمایت حزب موتلفه اسلامی یاد می گردد.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی پیش از این خبر داده بود که این حزب آل اسحاق را به عنوان کاندیدای نهایی خود به جبهه پیروان خط امام و رهبری پیشنهاد کرده تا در کنار باهنر و متکی به جامعتین و ائتلاف ۲+۱ معرفی شوند. حمیدرضا ترقی گفته بود حزب موتلفه اسلامی با توجه به نظر سنجی های صورت گرفته از مردم، یحیی آل اسحاق وزیر بازرگانی دولت های پیشین را به عنوان گزینه خود به جبهه پیروان خط امام و رهبری پیشنهاد کرده است.
وی در تشریح معیارهای انتخاب آل اسحاق نیز اظهارداشت: با توجه اولویت های اقتصادی در مشکلات مردم، حزب موتلفه آل اسحاق را به عنوان چهره شاخص اقتصادی به عنوان کاندیدا برگزیده است.

منوچهر متکی

وزیر امور خارجه سابق دولت احمدی نژاد آخرین مسئولیت منوچهر متکی است. سفیر ایران در ترکیه و ژاپن، مدیر کلی و معاونت در وزارت امور خارجه و نماینده دوره اول و هفتم مجلس شورای اسلامی از جمله مسئولیت های متکی است.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.