سه ناوشکن ژاپن آماده نابود کردن موشک کره شمالی شدند/ استقرار ناوهای آمریکا در منطقه درآستانه پرتاب موشک کره شمالی

۱۷م آذر ،

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با نزدیک شدن زمان پرتاب موشک کره شمالی ، کشور ژاپن اعلام کرده است که سه ناوشکن برای ردیابی و نابودی این موشک در منطقه آماده می باشند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ این ناوچه ها که در منطقه آبی، شرق چین و درای ژاپن مستقر می باشند، موشک پرتابی را رهیابی خواهند کرد و در صورت تغییر مسیر و حرکت به شمت خاک ژاپن، به سرعت نابود خواهد شد.

این اقدامات نظامی درحالی صورت می گیرد که دولت کره شمالی اعلام کرده است که موشک پرتابی، یک ماهواره تحقیقاتی را به مدار زمین حمل خواهد کرد

استقرار ناوهای آمریکا در منطقه درآستانه پرتاب موشک کره شمالی

دریاسالار ساموئل لاکلیر، فرمانده ناوگان دریایی آمریکا در اقیانوس آرام، روز پنج‌شنبه (۶ دسامبر/۱۶ آذر) از استقرار ناوهای نظامی ارتش آمریکا در منطقه خبر داد و گفت که ایالات متحده “با دقت بسیار” کره شمالی را زیر نظر دارد.

به گفته این مقام ارشد نظامی آمریکا، ناوگان دریایی مستقر در منطقه به سیستم‌های دفاع ضد موشک‌های بالستیک مجهز می باشند.

دریاسالار لاکلیر ردگیری موشک دوربرد کره شمالی از سوی آمریکا را حرکتی “منطقی” دانسته و گفت که ایالات متحده به هنگام پرتاب پیشین کره شمالی نیز رویکردی مشابه داشته است.

کره شمالی چندی پیش اعلام کرد که در فاصله روزهای ۱۰ تا ۲۲ دسامبر (۲۰ آذر تا ۲ دی) یک موشک دوربرد را با هدف قرار دادن یک ماهواره در مدار زمین به فضا پرتاب می‌کند.


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.