سه هزار نفر در دوره های دکتری دانشگاه آزاد سال ۹۱ پذیرش می‌شوند

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ‘عبدالله سجادی جاغرق’ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: در آزمون دوره های دکتری سال ۹۱ حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر پذیرفته می شوند و نزدیک به ۵۰۰ نفر از دانشجویان ممتاز رشته های مختلف نیز به صورت بدون آزمون، وارد این دوره ها خواهند شد.

وی درمورد شرایط پذیرش دانشجوی بدون آزمون در دوره های دکتری دانشگاه آزاد اظهار داشت: داوطلبان دوره های دکتری بدون آزمون باید کمتر از ۳۰ سال سن داشته باشند، حداقل معدل ۱۸ برای کارشناسی ارشد رشته های علوم انسانی و معدل بالای ۱۷ برای رشته های فنی مهندسی، حسابداری، مدیریت، خدمات بهداشت و درمان و رشته های غیرعلوم انسانی و همچنین نمره پایان نامه کارشناسی ارشد بالای ۵/۱۸ از شرط های لازم برای متقاضیان بدون آزمون دکتری است.

سجادی یادآور شد: رقابت برای ورود به دوره های دکتری با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد بسیار تنگاتنگ و فشرده است.

وی درمورد زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری دانشگاه آزاد گفت: لیست نمرات شرکت کنندگان در ۱۰ رشته دکتری را به گروه های دانشگاهی ارسال کردیم و منتظریم اسامی داوطلبان دعوت به مصاحبه و همچنین تاریخ مصاحبه آنها از گروه به ما اعلام شود.

سجادی به برگزاری آزمون دکتری امسال دانشگاه آزاد در ۱۸۳ رشته اشاره کرد و یادآور شد: نتایج اولیه آزمون دکتری برای رشته های مختلف به تدریج از هفته آینده آغاز می شود و از طریق تلفن، پیام کوتاه و ایمیل به داوطلبانی که در فهرست دعوت به مصاحبه قرار دارند اطلاع رسانی خواهد شد.

به گفته وی اسامی داوطلبان دعوت به مصاحبه بر روی پایگاه اطلاع رسانی مرکز آزمون دانشگاه آزاد به نشانی www.azmoon.net نیز قرار خواهد گرفت.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد پیش بینی کرد مصاحبه داوطلبان پذیرفته شده در مرحله اول آزمون دکتری از اواخر تیرماه آغاز شود و تاکید کرد با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با مردادماه، روند انجام مصاحبه داوطلبان تا حد ممکن تسریع خواهد شد.

آزمون دکتری تخصصی سال ۹۱ دانشگاه آزاد اسلامی، روزهای چهارم و پنجم اسفند سال گذشته با حضور بیش از ۳۸ هزار داوطلب برگزار شد که از این تعداد ۳۶ درصد زن و ۶۴ درصد مرد بودند.

رقابت داوطلبان آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد در ۱۲۸ رشته و گرایش شامل ۲۸ رشته فنی و مهندسی، ۳۱ رشته علوم پایه، ۱۶ رشته دامپزشکی، ۳۰ رشته کشاورزی، ۷۵ رشته علوم انسانی و دو رشته هنر صورت گرفت.

فراهنگ**۱۰۵۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۲۲۹۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.