سه هزار هکتار از باغات پسته زرند زیر پوشش آبیاری نوین قرار گرفت

به گزارش ایرنا، سید ˈعلی امیریˈ عصر پنجشنبه در آیین افتتاح یک طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان زرند که با حضور امام جمعه و فرماندار این شهرستان انجام شد، افزود: هم اکنون نیز آبیاری تحت فشار در سطح یکهزار و ۵۰۰ هکتار از باغات پسته زرند با کمک ۵۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریالی بلاعوض دولت و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست انجام است.

وی افزایش بازدهی آبیاری، کاهش هزینه نیروی انسانی، سهولت در کوددهی و جلوگیری از هدر رفت آب را از مهمترین مزایای اجرای آبیاری تحت فشار عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی زرند با اشاره به طرح آبیاری تحت فشار که به بهره برداری رسید، افزود: این طرح با صرف هزینه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسیده که یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال آن کمک بلاعوض دولت و مابقی تسهیلات صندوق حمایت از بخش کشاورزی است.

وی محل اجرای این طرح را در بنیاد نیکوکاری حضرت سجاد (ع) شهر خانوک و زمان اجرای آن را شش ماه بیان کرد.

امیری همچنین با اشاره به فرا رسیدن برداشت پسته از کشاورزان خواست تا پس از زمان برداشت محصول پسته از هر گونه سم پاشی خودداری کنند.

فرماندار زرند نیز در این آیین با اشاره به خشکسالی های پی در پی و افت شدید سفره های آب زیر زمینی، تنها راه عبور از این وضعیت را حفظ آب های موجود و استفاده بهینه از منابع آبی برشمرد.

ˈرضا کرمیˈ گفت: دولت در این راستا تسهیلات ویژه و نامحدودی را برای اجرای طرح های نوین آبیاری اختصاص داده است که کشاورزان منطقه باید از این فرصت بهره مند شوند و برای اجرای آبیاری تحت فشار به مراکز خدمات کشاورزی یا مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان مراجعه و از تسهیلات بانکی کم بهره و کمک بلاعوض ۳۵ میلیون ریالی در هر هکتار استفاده کنند.ک/۲

۷۴۳۴/۸۱۵۴/۲۶۲۴

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.