سه وزیر امروز برای تعیین قیمت شیر تصمیم‌گیری می‌کنند

سه وزیر امروز برای تعیین قیمت شیر تصمیم‌گیری می‌کنند

در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار قیمت شیر خام با حضور وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی تعیین، ابلاغ و رسانه‌ای خواهد شد.

 

دبیر انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاراه به اینکه جلسه تعیین قیمت شیر خام و محصولات لبنی به امروز سه‌شنبه موکول شده است، گفت: طی جلسات قبلی نظرات و دیدگاه‌های کارشناسانه جمع‌آوری شده و امروز طی این جلسه در ستاد تنظیم بازار و بعد از تأیید وزرای سه‌گانه جهاد کشاورزی، نصعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی قیمت قطعی شیر خام در کشور ابلاغ و رسانه‌ای خواهد شد.

رضا باکری با اشاره به اینکه باید در ابتدا قیمت شیر خام نهایی شود تا با توجه به آن قیمت محصولات لبنی تعیین شود، افزود: در جلسه گذشته قیمت محصولات لبنی بررسی نشد و طی جلسات گذشته سعی شد تا یک قیمت واحد و واقعی برای شیر خام تصویب شود.

وی خارطنشان کرد: بعد از مصوب شدن شیر خام و با توجه به نهاده‌های دامی‌ای که در اختیار اتحادیه مرکزی دامداران قرار گرفته، قیمت محصولات لبنی بر پایه آن محاسبه و اجرایی خواهد شد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی درباره قیمت احتمالی شیر خام ادامه داد: قرار بر آن شده که به هیچ‌وجه تا قبل از اینکه مصوبه تنظیم بازار به امضاء سه وزیر مربوطه نرسیده، رسانه‌ای نشود.

باکری تصریح کرد: در جلسات اخیر هم دامداران، هم جهاد کشاورزی و هم بخش قیمت‌گذاری کالا در سازمان حمایت، آنالیزهای خود را برای تعیین قیمت واقعی شیر خام ارائه کردند و در جلسه اخیر نماینده‌ای از سازمان تعزیرات حکومتی، قائم‌مقام و معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و آقای عباسی معاون وزیر جهاد کشاورزی حضور داشتند.

وی یادآور شد: در نهایت نظرات جمع‌آوری شد تا به موافقت وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر اقتصاد و دارایی برسانند و بعد از اعلام آن، بر پایه آن قیمت محصولات تعیین شود.

باکری درباره اینکه تا چه میزان ضمانت اجرایی بر پایه قیمت تعیین شده وجود دارد، تأکید کرد: باید منتظر ماند و دید قیمت مصوب چه خواهد بود و انتظار می‌رود این ستاد قیمت واقعی شیر خام را اعلام کند. چرا که در صورت مصوب شدن قیمت غیرواقعی، دولت به چالش کشیده خواهد شد./

 

خبرنگار: رضا مروتی

N-910621-03

تشکل ها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.