سه پایگاه مراقبت های پایه بهداشتی در مناطق زلزله زده ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا از مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی، دکتر شهاب عبداللهی روز چهارشنبه گفت: خدمات بهداشتی درمانی از سوی واحدهای مراقبت های پایه بهداشتی هلال احمر پس از وقوع حوادث و سوانح در مناطق آسیب دیده و متأثر از آنها ارائه می شود.

وی افزود: این واحدها خدماتی از قبیل بهداشت روان، بهداشت مادر و کودک، خدمات درمان سرپایی و خدمات بهداشت محیط را به افراد بازمانده ارایه می دهند.

این مقام مسئول در معاونت بهداشت و درمان اضطراری بهداشت و درمان هلال احمر ادامه داد: این معاونت جمعیت هلال احمر در نظر دارد با ایجاد سه پایگاه ثابت این خدمات را به بازماندگان و متاثرین از زلزله آذربایجان شرقی ارائه دهد.

عبدالهی اظهار داشت: این واحدها در صدد هستند با ثبت و پایش بیماری ها، قبل از شیوع بیماری های عفونی، از گسترش آنها جلوگیری کند.

وی در پایان افزود: هدف از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از سوی گروه های مراقبت های پایه بهداشتی این است که این گروه ها تا زمان استقرار واحدهای درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بازگشت وضعیت اضطراری پیچیده به وضعیت اضطراری عادی، در منطقه آسیب دیده به ارائه خدمات یاد شده بپردازند.

اجتمام***۷۰۲۹**۱۵۴۱**۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۷۳۶۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.