سه پرسش مهم برای شروع سرمایه گذاری

سه پرسش مهم برای شروع سرمایه گذاری

همچنان که در سراسر دنیا سفر میکنم و سخنرانی هایی برگزار میکنم، یکی از بزرگترین انگیزه ها برای من ملاقات با هزاران زن است که آماده آغاز سفر سرمایه گذاری خود هستند. فکرکردن به این موضوع که چگونه دنیای پول و سرمایه گذاری به چیزی تبدیل شده است که زنان میخواهند برای خود تصاحب کنند، برایم هیجان انگیز است. و دانستن این نکته که من هم در کمک به زنان در کنترل آینده مالیشان نقشی داشته ام، به من حس کمال میدهد.

سرمایه گذاری

اما چیزی که مورد توجهم قرار گرفته این است که زنان تمایل دارند در مورد چیزها بسیار زیاد فکر کنند. وقتی که زمان برنامه ریزی سرمایه گذاری میشود، ما میتوانیم آن را بیشتر از حد نیاز پیچیده کنیم. این طبیعیست. وقتی با چیزی جدید و ترس برانگیز روبه رو میشویم، به جای پیشروی با آن چیزهایی که میدانیم و میشناسیم، میخواهیم همه چیز را کنترل کنیم تا احساس امنیت کنیم. بنابراین میخواهم سه پرسش را بیان کنم که همه زنان از خود بپرسند و این پرسشها به آنها کمک میکند تا برنامه ریزی کنند و در سفر سرمایه گذاری خود پیش بروند. اگر از خود این سه پرسش را بپرسید، سالها از سایر سرمایه گذاران جلوتر خواهید بود:

۱٫ وسیله سرمایه گذاری اولیه من چه چیزی خواهد بود؟

ممکن است در بیش از یک نوع سرمایه گذاری شرکت کنید، اما من آموخته ام که اگر بتوانم وقت و انرژی خود را صرف یک نوع سرمایه گذاری کنم موفقتر خواهم بود. چهار طبقه بندی مهم سرمایه گذاری عبارتند از: املاک، داراییهای کاغذی(بورس)، تجارتها و کالاها. در هر گروه، انواع فراوانی از سرمایه گذاری وجود دارد که میتوانید در مورد آن بیاموزید. هر گروه را مورد مطالعه قرار دهید، آنچه را که شما را به هیجان می آورد بیابید و تمام انرژی و علاقه خود را در آن بریزید.

۲٫ در آن گروه سرمایه گذاری، بر چه نوع محصولی میخواهم متمرکز شوم؟

برای مثال، اگر روی سهام سرمایه گذاری میکنید، چه نوع سهامی را میخواهید مورد توجه قرار دهید؟ میخواهید در چه چیزی تخصص بیابید؟ در مورد خودم، اگر سراغ سهام تکنولوژیکی میرفتم، شکست سختی میخوردم زیرا هیچ علاقه ای به تکنولوژی ندارم و تقریبا هیچ چیزی در مورد تکنولوژی نمیدانم.

سرمایه گذاری

اگر سهام را انتخاب کردم، بیشتر توجه خود را به املاک معطوف میکنم. برعکس، اگر املاک را به عنوان انتخاب سرمایه گذاری خود برگزینید، خانه هایی برای یک خانواده، آپارتمان، ساختمان مسکونی و ادارای، مراز خرید و… وجود دارند که میتوانید روی آن تمرکز کنید. نکته مهم این است که یک مورد را انتخاب کنید که میتوانید روی آن تمرکز کنید و مهارت و تخصص بیابید. وقتی با آن سرمایه گذاری احساس راحتی کردید، سپس انتخاب کنید که میخواهید روی چه چیزی تمرکز کنید.

۳٫ فرصت زمانی برای تحقق هدفم چقدر است؟

انتخاب اسب یک چیز است؛ شرط بندی روی آن چیزی دیگر است. تعیین هدف و درنظر گرفتن محدودیت زمانی برای آن میتواند به شما کمک کند تا طبق برنامه ریزی سرمایه گذاری خود دست به کار شوید. در طی مسیر ممکن است موفقیتها و شکستهایی داشته باشید. آموختن را ادامه دهید، سازگار شوید و طبق طرح خود به پیش بروید. به همین سادگیست.

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. سهیل:

    لطفا برای من سه پرسش مهم برای شروع سرمایه گذاری خوب توضیح بدهید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.