سه پلی‌کلینیک‌ تخصصی در کشورهای سیرالئون، کنیا و کومورافتتاح می شود

‘حمید رضا دهقان’‌ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: هم اکنون چهار بیمارستان، ۲۲ پلی کلینیک، دی کلینیک و درمانگاه این جمعیت در ۱۹ کشور آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین به ارایه خدمات بشردوستانه درمانی، بهداشتی و امداد رسانی به مردم نیازمند مراجعه کننده به این مراکز می پردازد.

وی از استقبال مردم کشورهای یاد شده از فعالیت های مراکز درمانی جمعیت هلال احمر ایران در این کشورها خبرداد و افزود: تحکیم روابط بین دولت‌ها و ملت‌ها یکی از اهداف جمعیت هلال احمر برای تاسیس مراکز درمانی در کشورهای خارجی است.

دهقان گفت: هم اکنون مراکز درمانی این جمعیت در ۱۹ کشور شامل آذربایجان، افغانستان، بولیوی، تاجیکستان، زیمبابوه، ساحل عاج، سودان، ‌سیرالئون، غنا، ‌کومور، ‌کنیا، ‌لبنان، مالی، نیجر، سیرالئون، کنگو، یمن، ‌امارات و نیکاراگوا در حال ارایه خدمات عام المنفعه و بشردوستانه بهداشتی به افراد محروم و کم برخوردار است.

وی به فعالیت های این مراکز در کشورهای خارجی اشاره کرد و گفت: در این مراکز خدمات مختلفی از جمله بهداشتی و درمانی و توانبخشی ارایه می شود.

دهقان افزود:‌ این جمعیت در راستای اهداف خود و با هماهنگی مراجع ذیصلاح، به مذاکره و تفاهم با کشورهای مختلف آفریقایی، آمریکای لاتین و آسیایی اقدام کرده تا با در نظر گرفتن اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، بتواند در کاهش درد و رنج انسان های گرفتار، مفید و موثر باشد.

این مقام مسوول در معاونت بهداشت درمان و توانبخشی هلال احمر گفت:‌ هر چند فعالیت درمانی هلال احمر در خارج از کشور به سال های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی -‌ احداث مرکز درمانی امارات در ۴۰ سال پیش -‌ بر می گردد اما پس از پیروزی انقلاب با جهت گیری نظام اسلامی به سوی برقراری ارتباط با مستعضفین، این فعالیت های انساندوستانه گسترش یافته است.

اجتمام**۷۰۲۹ ** ۱۵۶۹**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۸۷۸۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.