سه پیشنهاد برای تامین ارز واحد های مولد

” احمد پورفلاح”عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و رییس کمیسیون صنعت اتاق ایران پیشنهاد کرد که به موازات تجزیه وتحلیل های علمی سیاست های پولی و ارزی که گاه در تناقض با یکدیگر است، راهکارهای مشخص نیز ارائه شود و نسبت به اجرای آن پافشاری صورت گیرد.

او در ادامه گفت:« با توجه به بخش نامه ها و دستور العمل هایی که نشان می دهد، قرار نیست به بخش اعظمی از واحد های مولد کشور ارز با نرخ مرجع اختصاص نیابد، تعدادی از انجمن ها نظیر انجمن قطعات یدکی خودرو، انجمن صنایع نساجی، انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی و انجمن های مرتبط با مصالح و تجهیزات ساختمانی سه پیشنهاد مطرح کرده اند.»

پورفلاح توضیح داد:«پیشنهاد نخست این است که کارخانجاتی که ازدریافت ارز با نرخ رسمی محروم هستند، محصولاتشان از قیمت گذاری معاف شوند. همچنین محصولاتی که عرضه آن ها بیش ازتقاضاست از شمول قیمت گذاری خارج شود. درعین حال، بنگاه های تولید که با استفاده از مواد اولیه داخلی محصولی را تولید می کنند نیز شامل قیمت گذاری دولتی نشوند.»

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مباحثی که درباره اقتصاد مقاومتی مطرح شده است گفت:« این نگرانی وجود دارد که به بهانه پیام اقتصاد مقاومتی، پیام نخستین سال ۹۰ یعنی تولید ملی و حمایت از کارو سرمایه ایرانی به فراموشی سپرده شود.» پورفلاح سپس تاکید کرد که اقتصاد مقاومتی بدون تقویت ناوگان تولید شکل نمی گیرد.

۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.