سه کاربر از هر ۱۰ کاربر اسمارت‌فون رمز عبور ندارند

۱۲م اسفند ،

 

شرکت مک‌کافی با انتشار یافتن نتایج تحقیقی جهانی اعلام کرد بیش از سه نفر از هر ۱۰ نفر از کاربران اسمارت‌فون در جهان بر روی گوشی‌های خود رمز عبور نمی‌گذارند.
 
بر اساس گزارش CNN، بر اساس گزارش مک‌کافی، عدم استفاده از رمز عبور بر روی اسمارت‌فونها امکان دسترسی به اطلاعات حیاتی کاربران از قبیل ایمیل، حساب‌های بانگی، اطلاعات کارتهای اعتباری و دیگر اطلاعات حساس را به راحتی فراهم می‌آورد.
 
این یکی از یافته‌های اصلی نظر‌سنجی جهانی بوده که توسط شرکت مک‌کافی انجام شده‌است. ۱۵ درصد از اشخاصی که در این مطالعه مشارکت داشته‌اند اعلام کردند که اطلاعات رمز عبور خود را بر روی گوشی‌ها،‌اپلیکیشن‌ها و وب‌سایتهایی که از آنها استفاده می‌کنند، ذخیره می‌کنند و ۵۵ درصد از اشخاصی که رمز عبور دارند اعلام کردند که این رمزها را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.
 
به گفته رابرت سیسیلیانو، متخصص سرقت هویت در شرکت مک‌کافی،‌حقیقت تاسف‌بار این است که همه روزی چیزی را گم می‌کنند، و اگر آن شیئ گم شده اسمارت‌فون و یا تبلت باشد، درز اطلاعات آن می‌تواند برای کاربر ویران کننده باشد.
 
۳۶ درصد از اشخاصی که به سوالات شرکت مک‌کافی پاسخ داده‌اند رمز عبوری برای گوشی خود تعیین نکرده بودند. زنها نسبت به مردها کمتر به استفاده از رمز عبور تمایل دارند و ۵۴ درصد از اشخاصی که از رمز عبور استفاده نمی‌کنند را زنان تشکیل داده‌اند. از سویی دیگر ۶۲ درصد از اشخاصی که رمز‌های عبور خود را در وب‌سایت‌ها یا فایل‌های مختلفی داخل گوشی ذخیره کرده بودند مردها مرد بودند.
 
به گفته سیسیلیانو بسیاری از کاربران طی یک هفته از بیش از ۱۰ اپلیکیشن استفاده می‌کنند که بیشتر این اپلیکیشن‌ها برای دسترسی به ایمیل، پیامک، بانکداری، رسانه‌های اجتماعی و خدمات پرداخت مورد استفاده قرار می گیرند و از آنجایی که تولید‌کنندگان این برنامه‌ها به این نکته که دسترسی آسانتر به اپلیکیشن منجر به افزایش میزان استفاده از آن خواهد شد آگاهی دارند، معمولا اپلیکیشن‌ها را به شکلی طراحی می‌کنند که اطلاعات ورود کاربران را برای چندین روز یا هفته در خود حفظ کنند.
 
سیسیلیانو برای محافظت از اطلاعات ذخیره‌شده بر روی اسمارت‌فونها و تبلت‌ها چندین پیشنهاد به کاربران کرده‌است:
 
– بر روی تمامی وسایل الکترونیک ارتباطاتی خود رمز عبور بگذارید اما از رمزهایی مانند ۱۲۳۴ یا ۱۱۱۱ استفاده نکنید.
 
– هرگز در هنگام ورود به اپلیکیشن‌های حساس و مرورگرها از گزینه "به خاطر بسپار" استفاده نکنید یا اینکه پس از استفاده اطلاعات خود را پاک کنید.
 
– هرگز رمز عبور خود را به کسی، حتی به اعضای خانواده نگویید، کاری که انجامش می‌تواند بسیار دشوار باشد.
 
– از نرم‌افزار‌های محافظت موبایل از قبیل مک‌کافی استفاده کنید.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.