سه گام تا ازدواج موفق

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

 سه گام تا ازدواج موفق

دانشمندی به نام دیکس، زنان و مردانی را که قصد ازدواج با یکدیگر دارند، از ۳ دیدگاه بررسی می کند و هدف از این ارزیابی آن است که از میزان موفقیت ازدواج و ماندگاری آن دو با هم اطمینان حاصل شود…
این ۳ مرحله عبارتند از:

• مرحله اول: قومیت، فرهنگ، مذهب و جامعه ای که زن و مرد از آن آمده اند.

• مرحله دوم: ارزش های خودآگاه انسان ها که شامل مجموعه اعتقادهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، خواست های مالی و جنسی، اهداف و آرزوهای مشترک، چگونگی خرج کردن پول و تفکر در مورد بچه های آینده است.

• مرحله سوم: ارزش ها و نیازهای ناخودآگاه انسانی که خود انسان به آن اشراف ندارد و براساس تربیت و تجربه های کودکی اش شکل می گیرد. تصور کنید دختری مادری داشته که سال ها بیمار بوده و وظیفه پرستاری از مادر به او محول شده و دختر تمام تلاشش این بوده که از آلام مادر بکاهد.

حال این خانم با پسری ازدواج کرده که مادری سرد و بی توجه داشته؛ زنی که مراقبت را یاد گرفته و مردی که مراقبت نگرفته. همین عامل ناخودآگاه کشش عمیقی بین آن دو ایجاد می کند و سال ها این دو را در کنار هم نگه می دارد.
دیکس می گوید: «اگر یکی از این مراحل بلنگد و ۲ مرحله دیگر کامل باشد، زندگی نجات خواهد یافت. مثلا اگر زن و شوهری از یک قومیت، فرهنگ و مذهب یکسانی آمده باشند و از نظر ناخودآگاه نیز با هم چفت باشند، تفاوت های خودآگاه مشکلی ایجاد نخواهدکرد ولی اگر مشکل در ۲ مرحله باشد، حتما زندگی با مشکل مواجه خواهد شد.»

منبع:روزنامه سلامت

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر سه شنبه ۲۰ تیر   مشاهده : ۱۳   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – روانشناسی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.