سوءاستفاده اشخاص از جایگاه حقیقی خود در تصاحب اموال عمومی

۲۰ آبان ،

طاهرخانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک حقوقدان گفت: اشخاصی می باشند که با وجود اطلاع از قوانین با سوءاستفاده از سمت و جایگاهی که دارند اقدام به تصاحب برخی از زمین‌ها و اموال عمومی می‌کنند.

امیر طاهر خانی در گفتگو  با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به اهمیت موضوع بیت المال در قانون و اسلام اظهار داشت: زمین هایی که در واقع متعلق به عموم و بیت المال می باشند با وجود انواع و اقسامی که دارند در اسلام و قانون به دقت مورد توجه قرار گرفته است. 

این حقوقدان با اشاره به مجازات پیش بینی شده برای زمین خواری در قانون مجازات اسلامی ادامه داد: برای کسانیکه به صورت نامشروع در واقع زمینی را غصب و یا مال غیر را تصاحب می‌کنند مجازاتی از قبیل حبس تا برگرداندن همان مال که تصاحب شده پیش بینی شده است.

وی با اشاره به سوءاستفاده برخی از اشخاص از جایگاه خود در تصاحب اموال عمومی تصریح کرد: اشخاصی می باشند که با وجود اطلاع از قوانین با سوءاستفاده  از سمت و جایگاهی که دارند اقدام به تصاحب برخی از زمین‌ها و اموال عمومی می‌کنند.

طاهر خانی در ادامه افزود: بسیاری از زمین هایی که   متعلق به عموم مردم می باشند متاسفانه با سوءاستفاده این اشخاص به یغما می‌رود و به عنوان زمین شخصی ضمیمه؛  که  البته تصاحب غیر قانونی محسوب می‌شود.

 این وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به عوامل دخیل در عدم برخورد با زمین خواری خاطرنشان کرد: عدم پیگیری برخی از مسئولین و از سوی دیگر ابهامات دخیل در قانون منجر شده  تا  برخوردی قاطع با مجرمان زمین خواری صورت نگیرد.

 وی در پایان گفت: برداشت‌های متفاوت قضات از جرایم مجرمان یکی دیگر از مشکلات رسیدگی به پرونده‌های زمین خواری محسوب که براین اساس قضات نمی توانند مجازات مستقلی را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.