سوءاستفاده بعضی شرکت های خصوصی از عنوان بیمه سلامت ایران

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی گفت: بعضی شرکت های خصوصی بیمه، از عنوان سازمان بیمه سلامت ایران سوءاستفاده می کنند.

خبر اقتصادی:به گزارش پایگاه اینترنتی تحلیلی-خبری آیین، «سیدمهدی میرشاه ولد» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بعضی شرکت های خصوصی بیمه به بهانه اینکه کارت بیمه سلامت به مردم می دهند، با آنها تماس گرفته و برای صدور کارت، درخواست وجه از هموطنان می کنند.

وی گفت : این شرکت ها تاکنون به بهانه دادن کارت بیمه سلامت یکساله، از بعضی هموطنان بیش از یک میلیون تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار ریال نیز دریافت کرده اند.

میرشاه ولد با بیان اینکه هیچ شرکت وابسته به بیمه سلامت و طرح بیمه همگانی وجود ندارد، به هموطنان تاکید کرد که به هیچوجه به تماس های تلفنی این شرکت ها اعتماد نکنند.

وی با یادآوری اینکه این شرکت ها هیچگونه ارتباطی با سازمان بیمه سلامت ایران ندارند، ادامه داد: این سازمان در عین حال پیگیری های لازم را برای جلوگیری از چنین اقداماتی انجام می دهد.

این مقام مسوول در سازمان بیمه سلامت ایران افزود: تمام ثبت نام ها برای بیمه همگانی، از طریق اینترنتی است و زمان صدور دفترچه نیز از طریق پیامک به متقاضیان واجد شرایط اطلاع رسانی می گردد.

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی همچنین گفت: ثبت نام کنندگان برای پیگیری وضعیت ثبت نام خود می توانند به سامانه بیمه سلامت ایران مراجعه کنند و با دادن کد رهگیری به این سامانه، از آخرین وضعیت فرایند ثبت نام خود مطلع شوند.

** صدور دفترچه برای حدود یک سوم ثبت نام کنندگان بیمه همگانی

میرشاه ولد افزود : بر اساس آخرین اطلاعات، دفترچه بیمه حدود یک سوم ثبت نام کنندگان که شمار آنها به یک میلیون و ۵۵۰ هزار نفر می رسد، صادر شده است.

وی با بیان اینکه صدور دفترچه ها نسبت به روزهای اول، شتاب بیشتری گرفته، گفت : پیش بینی می گردد، صدور دفترچه های بیمه همگانی برای بعضی استان های بزرگ از جمله تهران و خراسان رضوی تا پایان خرداد ماه پایان یابد اما صدور این دفترچه ها در بعضی استان ها پایان یافته است.

به گزارش ایرنا، اولین دفترچه بیمه همگانی روز سوم خرداد ماه طی مراسم نمادین توسط رییس جمهوری به چند متقاضی ارایه شد.

میرشاه ولد همچنین شمار ثبت نام کنندگان را تا کنون چهار میلیون و ۶۵۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: ثبت نام بیمه همگانی که از اول اردیبهشت ماه قبل آغاز شد، همچنان ادامه دارد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.