سوء‎استفاده از زنان آواره سوری در مصر

۸فروردین ۱۳،

خبرگزاری ابنا: شورای ملی زنان مصر به شدت سوءاستفاده از زنان آواره سوری در این کشور و ازدواج های ناعادلانه با آنها را محکوم کرد.

شورای ملی زنان مصر اعلام کرد که ظرف یک سال قبل جوانان مصری با ۱۲ هزار زن آواره سوری ازدواج کرده‎اند که این امر نوعی “تجارت انسان” به شمار می‎رود. این شورا با اعلام این رقم، به شدت سوءاستفاده از زنان آواره سوری در مصر و ازدواج های ناعادلانه با آنها را محکوم کرد.

شورای مزبور در بیانیه ای تصریح کرده است: اتحادیه جهانی زنان مصری در اروپا با ارسال نامه ای به «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر، دخالت فوری او برای جلوگیری از ازدواج مصری ها با آوارگان سوری در مصر را خواستار شده است.

این شورا با بیان این که زنان سوری در مقابل مبلغ ناچیز ۵۰۰ لیره با جوانان مصری ازدواج می کنند، تاکید کرد که این پدیده در شهرهای “۶اکتبر”، “قاهره جدید”، “دهم رمضان” و استان‎های “اسکندریه”، “الدقهلیه”، “الغربیه” و “قنا” رایج است.

شورای ملی زنان مصر در این بیانیه افزود: با ارسال دو نامه به «محمد ابراهیم» وزیر کشور و «احمد مکی» وزیر دادگستری، از آنها خواسته‌ایم که هرچه سریع‌تر، از فرصت‌طلبی و سوء استفاده از شرایط ناگوار معیشتی آوارگان سوری جلوگیری کنند.

آمار غیررسمی حاکی است از زمان آغاز بحران سوریه، ۶۰ تا ۷۰ هزار شهروند سوری به مصر پناه برده اند. این درحالی است که دفتر کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد در مصر، روز چهارشنبه ـ هفتم فروردین ـ اعلام کرد: شمار آوارگان سوری در مصر ۲۰۲۶۵ نفر است که ۵۸۳۳ نفر آنها در ماه فوریه وارد شده اند.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.