سوء استفاده ابزاری بعضی کشورهای غربی از موضوع حقوق بشر

۰۸م آذر ،

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به قطعنامه کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد دربارهٔ وضعیت حقوق بشر در ایران، از تداوم سوء استفاده ابزاری بعضی کشورهای غربی از موضوع حقوق بشر و طرح این قطعنامه انتقاد و آن را محکوم کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، رامین مهمان پرست با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران براساس اصول مندرج در قانون اساسی و همچنین شرع مقدس اسلام و با توجه به سابقه تاریخی – تمدنی کهن؛ حفاظت ، حمایت و گسترش احترام به حقوق بشر را از آرمان های خود می داند، اظهار داشت: ایران هرگونه استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر علیه کشورهای مستقل از سوی کشورهای غربی را محکوم می کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان خاطر نشان کرد: این کشورها در حالی به اغراق گویی و سیاه انگاری وضعیت حقوق بشر در ایران می پردازند که نه تنها چشم خود را بر روی وضعیت وخیم حقوق بشر در کشورهای متحد خود بسته اند ، بلکه از پاسخگویی به موارد متعدد نقض حقوق بشر شهروندان خود نیز ناتوان می باشند.
مهمان پرست تاکید کرد: بسیاری از این کشورهای مدعی حمایت از حقوق بشر، در سابقه تاریخی و حتی امروزه خود موارد سیستماتیک و وحشتناک نقض حقوق بشر را در پرونده دارند.
وی همچنین بسیاری از بخش های متن قطعنامه تصویب شده علیه کشورمان را برگرفته از گزارش مغرضانه گزارشگر شورای حقوق بشر دانست که مملو از نکات خلاف و دروغینی است که منبع و ماخذی جز پایگاه اینترنتی های رسانه ای مرتبط با بانیان غربی این قطعنامه و گروه های معاند با نظام جمهوری اسلامی و وابسته به این کشورها ندارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید مجدد بر تعهد اساسی و بنیادین جمهوری اسلامی ایران به ارتقای حقوق بشر و حقوق شهروندان و با ابزار تأسف از اینکه سازوکار و ابزارهای حقوق بشری سازمان ملل دستاویز سیاست بازیهای کشورهای غربی قرار گرفته است ابراز امیدواری کرد: مفهوم حقوق بشر فارغ از اینگونه بازیهای منفعت طلبانه، مبنای ترقی و کمال انسانها و منبع همزیستی مسالمت آمیز میان کشورها شود.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.